וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בסין: מומחים לחומרים כימיים נשלחו לנמל שנחרב בפיצוצים

צוותים מטעם הצבא הגיעו לאזור התעשייה בטיינג'ין, שבו אירעו שני הפיצוצים שהחרידו את העיר וגרמו למותם של עשרות ולפציעתם של מאות. "הם עובדים מסביב לשעון כדי לנטרל את החומרים המסוכנים"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת,רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

סין שלחה צוות של מומחים צבאיים שיטפלו בחומרים הכימיים שייתכן שדלפו כתוצאה מהפיצוצים בנמל העיר טיינג'ין שבצפון המדינה – כך דיווחו אמש (חמישי) כלי תקשורת במדינה. הפיצוצים, שאירעו שלשום בלילה, החריבו חלקים גדולים מאזור התעשייה בנמל, כולל מבנים, מכולות ואלפי מכוניות חדשות.

טרם ברור מה גרם לאסון, שגרם למותם של לפחות 50 איש ולפציעתם של מאות אנשים נוספים. כמו כן, יותר מ-3,500 תושבים מבלים את הלילה במקלטים זמניים. סוכנות הידיעות הרשמית שינואה דיווחה כי צוותי החילוץ "עובדים מסביב לשעון כדי להציל את הפצועים ולהשתלט על הלהבות" יממה לאחר האסון.

המחסן שהתפוצץ שייך לחברה שנקראת "רוהאי לוגיסטיקה", שלפי הדיווחים עוסקת בטיפול בחומרים רעילים כגון נתרן ציאניד. העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית הסינית דיווח כי המחלצים "מנסים להוציא את כל 700 הטונות של נתרן הציאניד" שמאוחסנים באזור. העיתון עוד דיווח כי הצוותים צפויים לעשות שימוש בחומרים מטהרים כדי לנטרל את החומר המסוכן.

לקריאה נוספת בנושא
"הכל רעד": תיעוד קשה של פיצוצי הענק באזור הנמל בסין
סין: 44 הרוגים ומאות פצועים בפיצוץ אדיר בעיר טיינג'ין

תושבים נמלטים מאזור הפיצוץ בעיר טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015. AP
תושבים נמלטים מאזור הפיצוץ בטיינג'ין, אתמול/AP

הפיצוץ שלשום בלילה היה כה גדול עד שנקלט על ידי לוויינים בחלל וגלי ההדף הורגשו באזורי מגורים במרחק של קילומטרים ממוקד הפיצוץ בעיר הנמל שבה מתגוררים 15 מיליון איש. סרטוני וידאו תיעדו כדורי אש בשמי האזור והשירות הגיאולוגי האמריקני סיווג את הפיצוצים כאירועים הקשורים לתנודות קרקעיות.

אזורים גדולים בנמל – העשירי בגודלו בעלם – נהרסו, מכולות התפזרו לכל עבר, מאות מכוניות חדשות נשרפו ומבנים בנמל נחרבו כמו לאחר הפצצה. "בזמן שישנתי, החלונות והדלתות שלנו החלו לרעוד לפתע ושמענו פיצוצים מבחוץ", סיפר גואן שיאנג, שמתגורר שבעה קילומטרים מאזור הפיצוץ. גואן בן ה-24 אמר כי הוא ראה פטריית עשן בשמיים בזמן שהוא ודיירים נוספים בבניין מיהרו לצאת ממנו.

(עדכון ראשון: 21:18)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015. AP
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully