וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל רעד": תיעוד קשה של פיצוצי הענק באזור הנמל בסין

מניין ההרוגים בשני הפיצוצים באזור התעשייה בטיאנג'ין עלה ל-50, בהם 12 כבאים. כלי התקשורת הממלכתיים והרשויות מסרו עוד כי לפחות 520 בני אדם נפצעו, בהם 60 באורח קשה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת,רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שעות אחרי הפיצוצים שהחרידו את אזור התעשייה בעיר הנמל טיאנג'ין שבצפון-מזרח סין, ממדי האסון ממשיכים להתבהר היום (חמישי) כשמניין ההרוגים עלה ל-50, בהם 12 כבאים. כלי התקשורת הממלכתיים והרשויות מסרו עוד כי לפחות 520 בני אדם נפצעו, בהם 60 באורח קשה. באזור אוחסנו כימיקליים רעילים וחומרים מסוכנים אחרים, שהשתחררו לאוויר בעקבות הפיצוץ שטרם ברור כיצד נגרם.

הפיצוץ הלילה היה כה גדול עד שנקלט על ידי לוויינים בחלל וגלי ההדף הורגשו באזורי מגורים במרחק של קילומטרים ממוקד הפיצוץ בעיר הנמל שבה מתגוררים 15 מיליון איש. סרטוני וידאו תיעדו כדורי אש בשמי האזור והשירות הגיאולוגי האמריקני סיווג את הפיצוצים כאירועים הקשורים לתנודות קרקעיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ בטיאנג'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזורים גדולים בנמל – העשירי בגודלו בעלם – נהרסו, מכולות התפזרו לכל עבר, מאות מכוניות חדשות נשרפו ומבנים בנמל נחרבו כמו לאחר הפצצה. "בזמן שישנתי, החלונות והדלתות שלנו החלו לרעוד לפתע ושמענו פיצוצים מבחוץ", סיפר גואן שיאנג, שמתגורר שבעה קילומטרים מאזור הפיצוץ. גואן בן ה-24 אמר כי הוא ראה פטריית עשן בשמיים בזמן שהוא ודיירים נוספים בבניין מיהרו לצאת ממנו.

הסיבות לפיצוצים עדיין לא ברורות, אולם סוכנות הידיעות הסינית שינואה מסרה כי כמה מכולות עלו באש בטרם הורעש אזור הנמל. תאונות מסוג זה אינן חריגות בשל הצמיחה המהירה שעברה המדינה בשלושת העשורים האחרונים, שבמהלכם עברה סין תהליך תיעוש מואץ. בשנה שעברה נהרגו 75 איש בפיצוץ במפעל לחלקי חילוף לכלי רכב במזרח סין שאירע בחדר שהיה מלא בפסולת ברזל.

הנשיא שי ג'ינפינג הורה לרשויות "לפעול בכל המאמצים כדי לחלץ את הפצועים ולטפל בהם ולהבטיח את ביטחונם של התושבים". כמו כן, הנשיא אמר כי "יש לטפל ביד קשה" באלו שאחראים לתאונה הקשה.

(עדכון ראשון: 10:52)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015. רויטרס
מאות מכוניות נשרפו/רויטרס
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015. רויטרס
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015/רויטרס
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015. רויטרס
אזור הפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבצפון סין, 13 באוגוסט 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully