וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם אובמה בנובמבר: הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארה"ב במהלך ביקור שיקיים בוושינגטון, איראן גילתה מרבץ אורניום גדול, עד מדינה שנעדר במשך שעות יצר קשר עם משפחתו ועשרות נהרגו בפיצוץ במרכז הודו. אלה הכותרות שעשו את השבת

מערכת וואלה!

הבית הלבן: נתניהו צפוי להיפגש בנובמבר עם אובמה בוושינגטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך חודש נובמבר - כך מסר אמש (שישי) דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. זאת, על רקע הקרע שחל בין שני המנהיגים מאז נאומו של נתניהו בקונגרס לפני כחצי שנה, אשר נמשך עם מאמציו הלא-מוצלחים של ראש הממשלה לסכל את הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בקונגרס. ראש הממשלה והנשיא האמריקני צפויים לדון בחבילת הסיוע שהציעה וושינגטון לאחר חתימת ההסכם בין המעצמות לטהראן לפני כחודשיים, שאותה סירבה ירושלים לקבל.

על אף שבית הנבחרים דחה הערב בהצבעה סמלית את עסקת וינה, ההצבעה אינה משנה דבר עבור ממשל אובמה, שהצליח להשיג תמיכה מספקת מצד הסנאט כדי לעצור את הליך החקיקה שקידמו הרפובליקנים בתמיכת נתניהו. עם זאת, גורם מדיני ישראלי אמר הערב כי בירושלים מרוצים מתוצאות ההצבעה בבית הנבחרים.

איראן טוענת: גילינו מרבץ גדול של אורניום במרכז המדינה

איראן גילתה מרבץ אורניום גדול ובקרוב היא תחל להפיק ממנו את החומר הרדיואקטיבי – כך הודיע היום ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית עלי אכבר סאלחי. דבריו מעמידים בספק הערכות קודמות שהשמיעו מומחים במערב ולפיהן לרפובליקה האסלאמית יש מאגר מצומצם של החומר החיוני לתכנית הגרעין שלה ובקרוב היא תצטרך לייבא אותו.

"אני לא יכול להכריז על מרבצי האורניום של איראן", צוטט סאלחי בסוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. "הדבר החשוב הוא שלפני החיפושים אחרי מרבצי אורניום לא היינו כל כך אופטימיים, אבל התגליות החדשות גרמו לנו להיות בטוחים לגבי המאגרים שלנו". עוד הוסיף הבכיר, שעמד בראש צוות המשא ומתן של איראן לשיחות הגרעין, כי החיפושים אחרי היסוד הכימי כיסו כבר כשני שלישים משטחה של המדינה והם יושלמו תוך ארבע שנים. לדבריו, עבודות הכרייה יחלו בקרוב במכרה חדש במחוז יאזד שבמרכז המדינה.

אחרי יממה: עד המדינה שהפיל עבריינים בכירים יצר קשר עם פרקליטו

עד מדינה שנעדר מאז אתמול מביתו יצר הערב קשר עם עורך דינו ועם משפחתו. המשטרה עודכנה על כך. עקבותיו של האיש, ששימש דמות מפתח בהרשעתם של עבריינים בכירים מהדרום, נעלמו מאז אתמול וההערכה היא כי היעלמותו קשורה לעניינים אישיים ולא למשפט.

במשטרת ישראל התקבלה אתמול פנייה מצד משפחתו של עד המדינה, שיצא מביתו שבמרכז הארץ ומאז נעלמו עקבותיו. קיים חשש לחייו של הנעדר, שכן היום נמצא מכתב פרידה שהתיר אחריו עד המדינה ובו הוא נימק את סיבות היעלמותו. במשטרה מדגישים כי לא היו איומים על חייו בתקופה האחרונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בשל העומס: גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד

הרשויות בגרמניה משכנות מבקשי מקלט במחנה הריכוז בוכנוואלד, ששימש את הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. הצעד השנוי במחלוקת אושר עוד בחודש ינואר, בטרם פרץ משבר המהגרים האחרון שבמהלכו הגיעו אלפי בני אדם למדינה. במחנה, שבו מתו כ-56 אלף אסירים בין 1937 ל-1945, נמצאים 21 גברים שממתינים לבחינת בקשת המקלט שלהם.

ראש מחוז מיטה בבירה ברלין, כריסטיאן הנקה, אמר כי "מדובר בפתרון חירום, אך זה בלתי-נמנע. יש מקום רב בהאנגרים שבמחנה". כ-250 אלף בני אדם מרחבי אירופה עברו במחנה מאז הוקם ביולי 1937, והוא נחשב בזמנו לאחד ממחנות הריכוז הגדולים ביותר בגרמניה.

נחלשים הטיעונים נגד ההסכם: סבא"א תפקח אחר המתקן בפרצ'ין

פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יהיו נוכחים בזמן שמדענים איראניים ייקחו דגימות ממתקן הגרעין בפרצ'ין שבאיראן, שבו המערב חושש כי מתבצעים ניסויים הקשורים בנשק גרעיני – כך מסרו הלילה שני גורמים דיפלומטיים מערביים, המעורים בפרטי ההסכם שנחתם בין איראן וסבא"א במסגרת הסכם הגרעין, שלא נחשף לציבור הרחב.

לדברי הגורמים, המדענים האיראנים אמנם יקחו בעצמם את הדגימות, אך הפקחים יהיו נוכחים ותהיה להם גישה מלאה לפעילותם. "הייתה פשרה בדיונים כך שהאיראנים יוכלו להימנע מהשפלה וסבא"א תוכל לוודא כי פקחיה יעבדו על פי הדרישות המחמירות של הארגון", אמרו הגורמים. עוד נמסר כי לבדיקת המתקן, הנמצא כ-30 קילומטרים מדרום-מזרח לטהראן, יתלוו צוותים עם מצלמות שיפקחו על התהליך.

כמאה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ צינור גז במסעדה במרכז הודו

לפחות 104 בני אדם נהרגו היום בפיצוץ שאירע במחוז ג'אבוהה במדינת מאדהיה פראדש שבמרכז הודו. הפיצוץ ההרסני התרחש כתוצאה מתקלה בצינור גז של מסעדה וגרם לפציעתם של כ-60 בני אדם נוספים, 35 מתוכם אושפזו בבית החולים בעיר. מחקירה ראשונית שערכה המשטרה המקומית עלה כי הפיצוץ הביא להתלקחות מחסן חומרים דליקים הסמוך למסעדה, ובעקבות זאת נגרם נזק כבד לבניין המסעדה וכן למבנים הסמוכים אליו.

מניין ההרוגים צפוי לעלות בשעות הקרובות, בעוד שצוותי חילוץ והצלה מחפשים אחר גופות נוספות בין ההריסות. "הפיצוץ הנוסף הרג רבים נוספים", אמר אחד מגורמי המשטרה המקומית בהתייחסו להתלקחות מחסן החומרים הדליקים. הוא הוסיף כי הפיצוץ היה כל כך חזק, עד שגרם לניפוץ חלונות הבניינים הסמוכים והריסתו כליל של המבנה בעל שלוש הקומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully