וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נתניהו צפוי להיפגש בנובמבר עם אובמה בוושינגטון

ברקע המשבר בין המדינות, צפויים שני המנהיגים לדון בחבילת הסיוע שנדחתה על ידי ישראל לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם איראן. בתוך כך, בית הנבחרים דחה בהצבעה סמלית את ההסכם

מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך חודש נובמבר - כך מסר אמש (שישי) דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. זאת ברקע הקרע שחל בין שני המנהיגים מאז נאומו של נתניהו בקונגרס לפני כחצי שנה ונמשך עם מאמציו הלא-מוצלחים של ראש הממשלה לסכל את הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בקונגרס. ראש הממשלה והנשיא האמריקני צפויים לדון בחבילת הסיוע שהציעה וושינגטון לאחר שהמעצמות וטהראן חתמו על ההסכם לפני כחודשיים, שאותה סירבה ירושלים לקבל.

על אף שבית הנבחרים דחה הערב בהצבעה סמלית את עסקת וינה, ההצבעה אינה משנה דבר עבור הממשל שהצליח להשיג תמיכה מספקת מצד הסנאט כדי לעצור את הליך החקיקה שקידמו הרפובליקנים בתמיכת נתניהו. 269 חברי בית הנבחרים, רובם רפובליקנים, הצביעו נגד ההסכם ו-162 הצביעו בעדו. עם זאת, גורם מדיני ישראלי אמר הערב כי בירושלים מרוצים מתוצאות ההצבעה בבית הנבחרים.

לקריאה נוספת:
בצל הקרב על הסכם הגרעין בקונגרס: נתניהו וקרי שוחחו לראשונה מאז יולי
ראש השב"כ לשעבר קורא לנתניהו: עצור את הקרב הפומבי עם אובמה
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה

בנימין נתניהו ברק אובמה. AP
אובמה ונתניהו/AP

שלשום חסמו הסנאטורים הדמוקרטים את ההצבעה לביטול הסכם הגרעין עם איראן. ההחלטה לא הצליחה להשיג את 60 הקולות הדרושים כדי להעבירה לאישור בית הנבחרים, לאחר שהסנאטורים הדמוקרטים והעצמאיים התאחדו והצביעו נגדה. לכן, החלטת בית הנבחרים הערב היא סמלית בלבד.

לפיכך, אובמה יוכל להתחיל ביישומו החל משבוע הבא, עם תום 60 הימים שהוענקו לקונגרס לאישור או ביטול ההסכם. אובמה בירך אמש את הסנאט על ההחלטה ואמר כי מדובר בניצחון לדיפלומטיה, לארצות הברית ולביטחון הבינלאומי. "אני מעודד מכך שכל כך הרבה סנאטורים שפטו את ההסכם על פי מעלותיו, ואני מרוצה מהתמיכה החזקה של המחוקקים והאזרחים גם יחד", אמר.

הסנאטור דיק דורבין, מצליף המיעוט הדמוקרטי בסנאט שלחץ על חברי מפלגתו לתמוך בהסכם, אמר כי "יש לנו מטרה המשותפת ביחד עם כל מדינות העולם: לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני. אני מאמין כי אנו מתקרבים להשיג את מה שייחלנו לו". מנגד, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר: "לחברי הדמוקרטים: זה הגיע לכם, וגם יגיע לכם כל מה שההסכם יגרור – וזה הולך להיות גיהינום".

(עדכון ראשון: 20:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully