וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר קורא לנתניהו: עצור את הקרב הפומבי עם אובמה

במאמר דעה שפרסם עמי איילון בניו יורק טיימס הוא מפציר בראש הממשלה לקבל את הסכם הגרעין ולשתף פעולה עם ממשל אובמה. לדבריו, נתניהו "מסכן את הברית שהייתה לאבן הפינה של הביטחון הישראלי במשך עשורים"

צילום מסך

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, מפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו על דפי העיתון "ניו יורק טיימס" להכיר בהסכם הגרעין כעובדה גמורה. במאמר שפרסם אתמול (שני) בעיתון האמריקני כותב איילון כי הוא ו-70 בכירים לשעבר במערכת הביטחון, מתנגדים לקרב הפומבי "הדווקאי" של נתניהו עם נשיא ארצות הברית במיוחד משום שהוא מסתכן בצמצום התיאום בפיקוח על איראן.

"עליו להפסיק להילחם בממשל אובמה ולהוציא את עצמו מהדיון בקונגרס על ההסכם. אחרת הוא מסכן את הברית שהייתה לאבן הפינה של הביטחון הישראלי במשך עשורים, וחותר תחת ההגנה על ישראל. גניזת ההסכם תביא לגניזת המנהיגות האמריקנית במזרח התיכון – מה שיכול לגרום לנזק לביטחון ישראל", כותב איילון.

לקריאה נוספת:
נתניהו על ניצחון אובמה: "רוב מוחץ של האמריקנים רואה באיראן איום כמונו"
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה
ניצחון לאובמה: כשל הסיכוי להפלת הסכם הגרעין בקונגרס

עמי איילון. צילום: דותן גור, מערכת וואלה! NEWS
"במקום להילחם בממשל אובמה, צריך לשתף עמו פעולה". איילון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דותן גור

ראש השב"כ לשעבר הוסיף בפנייתו על גבי העיתון כי "במקום להילחם בממשל אובמה, הממשלה הישראלית צריכה לשתף עמו פעולה כדי להתמודד עם האתגרים שההסכם מציב ולהתכונן יחד לעולם שאחרי ההסכם. השלכות ההסכם, שייראו ב-15 השנים הקרובות, יהיו תלויות בצעדים שארצות הברית וישראל ינקטו עכשיו".

איילון טוען כי ההערכה בישראל היא שאיראן תפר את ההסכם ולכן, האמריקנים חייבים להכיר במשנה זהירות הלגיטימי שנוקטת ישראל בכל הקשור למשטר בטהראן. איילון סבור כי שיתוף פעולה מלא עם ארה"ב ועם הקהילה הבינלאומית תוכל להביא לעלייה ברמת המודיעין המתקבל על מעשי איראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"להיערך ליום שבו יתגלה כי איראן הפרה את ההסכם"

ראש השב"כ לשעבר מסביר כי על ארצות הברית ועל ישראל להתכונן ליום שבו יגלו כי איראן הפרה את ההסכם. לדבריו, יש להכין אופציה צבאית ריאלית שתספק התרעה משמעותית. אם איראן תפר את ההסכם עכשיו – אחרי הסנקציות ואחרי הדיפלומטיה – תקיפות נגד מתקני צבא באיראן ייתפשו כצעדים לגיטימיים.

לסיום, הוא כותב כי "קל לפוליטיקאים להחדיר פחד בקרב ישראלים, אבל כדי שישראל תשגשג, על הממשלה לפעול לאיזון בין ניתוח ריאליסטי של האיומים מולם היא עומדת לבין זיהוי הזדמנויות. איזון זה הוא בדיוק הדבר שחסר לנתניהו. הוא מוכשר בניצול איומים כדי להיבחר מחדש ולהישאר בשלטון, אך הוא לא טוב במציאת דרכים להפחית סכנות". עם זאת, לדבריו, גם מנהיגי האופוזיציה נכשלים במבחן המנהיגות.

בשבוע שעבר הצליח הנשיא אובמה להשיג את מספר הסנאטורים הדרוש כדי לסכל את האפשרות שהרפובליקנים יוכלו לעקוף את הווטו שיטיל, במקרה שהקונגרס ידחה את הסכם הגרעין עם איראן. בתגובה להישג של אובמה אמר ראש הממשלה נתניהו כי "רוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן".

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully