וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים חסמו ההצבעה על הסכם הגרעין בסנאט: "ניצחון לביטחון העולם"

11.9.2015 / 0:35

ההצעה הרפובליקנית לביטול הסכם הגרעין לא עברה בסנאט לאחר שהנציגים הדמוקרטים והעצמאיים התאחדו והצביעו נגדה. בשבוע הבא יסתיים פרק הזמן שבו יוכל הקונגרס להתנגד להסכם. "הסנאטורים שפטו את ההסכם על פי מעלותיו", אמר אובמה

מערכת וואלה!

(אובמה מקווה לקדם שיחות על הגדלת החבילה הביטחונית לישראל)

הסנאטורים הדמוקרטים חסמו אמש (חמישי) את ההצבעה לביטול הסכם הגרעין עם איראן, שאותה יזם הרוב הרפובליקני. ההחלטה לא הצליחה להשיג את שישים הקולות הדרושים כדי להעבירה לאישור בית הנבחרים, לאחר שהסנאטורים הדמוקרטים והעצמאיים התאחדו והצביעו נגדה.

כעת, אפסו סיכוייהם של הרפובליקנים לבטל את ההסכם, והנשיא ברק אובמה יוכל להתחיל ביישומו החל משבוע הבא, עם תום 60 הימים שהוענקו לקונגרס לאישור או ביטול ההסכם. אובמה בירך את הסנאט על ההחלטה ואמר כי מדובר בניצחון לדיפלומטיה, לארצות הברית ולביטחון הבינלאומי. "אני מעודד מכך שכל כך הרבה סנאטורים שפטו את ההסכם על פי מעלותיו, ואני מרוצה מהתמיכה החזקה של המחוקקים והאזרחים גם יחד", אמר.

הסנאטור דיק דורבין, מצליף המיעוט הדמוקרטי בסנאט שלחץ על חברי מפלגתו לתמוך בהסכם, אמר כי "יש לנו מטרה המשותפת ביחד עם כל מדינות העולם: לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני. אני מאמין כי אנו מתקרבים להשיג את מה שייחלנו לו". מנגד, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר: "לחברי הדמוקרטים: זה הגיע לכם, וגם יגיע לכם כל מה שההסכם יגרור – וזה הולך להיות גיהינום".

לקריאה נוספת:
חמינאי: ישראל לא תהיה קיימת עוד 25 שנים. עד אז - ניאבק בה
בצל הקרב על הסכם הגרעין בקונגרס: נתניהו וקרי שוחחו לראשונה מאז יולי
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה

אובמה בביקור בעיר שהוחרבה על ידי הסופה: "הממשל כשל בדאגה לאזרחיו. רויטרס
"מרוצה מהתמיכה החזקה של המחוקקים". אובמה/רויטרס

למעשה, העברתו של הסכם הגרעין בקונגרס הייתה בטוחה כבר בתחילת החודש, כאשר הסנאטורית ברברה מיקולסקי הודיעה על תמיכתה בהסכם, והביאה את מספר התומכים ל-34- דבר שהבטיח כי הנשיא האמריקני יצליח להעביר אותו למרות התנגדות הרפובליקנים. בנוסף, בשלישי האחרון עלה מספר התומכים הדמוקרטים ל-41 סנאטורים. מספר זה, מאפשר לאובמה להעביר את ההסכם בלי צורך בהטלת וטו על חקיקה רפובליקנית נגדו.

עם זאת, בבית הנבחרים הרפובליקני מסרבים להרים ידיים. בהמשך היום הם מצפים להעביר החלטה שלפיה יש להאריך את הזמן שבו יכול הקונגרס להכשיל את אישורו, מפני שאובמה לא העביר להם את כל המסמכים הנוגעים להסכם. "הוויכוח הזה לא הסתיים, ולמעשה הוא רק החל", אמר יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ו ביינר. עם זאת, החלטה שלא עוברת בסנאט לא תגיע לשולחנו של הנשיא גם אם עברה בבית הנבחרים, ועל כן ככל הנראה תהיה חסרת משמעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully