וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ מתחמם: מיהם המועמדים שישתתפו בעימות הרפובליקני?

5.8.2015 / 16:57

עשרת המועמדים המובילים לייצוג המפלגה לנשיאות ישתתפו בעימות הראשון שייערך בקליבלנד שבאוהיו בזמן שעות צפיית השיא. המועמד דונלד טראמפ עומד בראש המועמדים עם 23% תמיכה, כמעט פי שניים מג'ב בוש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רשת פוקס האמריקנית, אשר מארגנת את העימות הראשון של מועמדי המפלגה הרפובליקנית לייצוג המפלגה בבחירות לנשיאות, הכריזה הלילה (רביעי) על עשרת המועמדים שישתתפו בעימות. עד כה הודיעו 17 מועמדים כי יבקשו לעמוד בראשות המפלגה רפובליקנית, אך הרשת הודיעה כי רק עשרת המועמדים המובילים בחמשת הסקרים האחרונים ישתתפו בעימות, אשר יערך מחר באולם קוויקן לואנס ארנה שבקליבנלנד וישודר בשידור חי בשעות צפיית השיא.

המועמדים שישתתפו בעימות הם איש העסקים והמיליארדר דונלד טראמפ, אשר נמצא בראש ממוצע הסקרים עם 23.2% מהקולות – כמעט פי שניים מהמועמד הנמצא במקום השני, הבן לשושלת הנשיאים ג'ב בוש. אחריהם נמצא מושל ויסקונסין סקוט ווקר עם 10.6%. אחריו משתרכים מאחור המועמדים עם מספרים חד-ספרתיים: מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, מנתח המוח בן קרסון, הסנאטורים טד קרוז, מרקו רוביו וראנד פול, ומושל ניו ג'רזי כריס כריסטי ומושל אוהיו ג'ון קאסיץ'.

שבעת המועמדים שלא ישתתפו בעימות, יקבלו פרס ניחומים בדמות עימות שישודר ארבע שעות קודם. "מעולם לא חזינו שיהיו לנו 17 מועמדים", אמר סטיב דופריי, נציג מדינת ניו המפשייר לוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, אשר סייע בתכנון העימות. "אין פתרון מושלם".

עוד כתבות בנושא:
מועמד לנשיאות ארה"ב: "אובמה יצעיד את הישראלים למשרפות"
סערה ציבורית בארה"ב: דונלד טראמפ טוען שג'ון מקיין אינו גיבור מלחמה
קלינטון על הסכם הגרעין: "לא סומכת על האיראנים"

מפוצלת. AP, רויטרס
עשרת המועמדים שישתתפו בעימות. למעלה משמאל לימין: בוש, טראמפ, ווקר, האקבי, קרסון. למטה: קרוז, רוביו, פול, כריסטי וקאסיץ'/רויטרס, AP

הזינוק של טראמפ בסקרים מפתיע רבים בארצות הברית, ורפובליקנים רבים חוששים כי אמירותיו הקיצוניות האחרונות של טראמפ, הנוגעות להגירה ונושאים אחרים שנויים במחלוקת, ייפגעו במפלגה. בחודש שעבר התבטא טראמפ בחריפות נגד ההגרים המסתננים למדינה ואמר טען כי אם ייבחר לכהן כנשיא תיבנה חומה לאורך כל הגבול עם מקסיקו, אשר תמומן על ידי הממשלה המקסיקנית. "ממשלת מקסיקו דוחפת את האנשים הכי לא רצויים שלה שיסתננו לארצות הברית, ולרוב מדובר בעבריינים, רוצחים, אנסים וסוחרי סמים", אמר טראמפ, "קרטלי הסמים במקסיקו דוחפים הנה מבריחי הרואין, קוקאין ועוד סמים. ארצות הברית הפכה לפח האשפה של מקסיקו".

בנוסף השמיע טראמפ אמירות פרובוקטיביות בנוגע למועמד הרפובליקני בבחירות של שנת 2008. "ג'ון מקיין אינו גיבור מלחמה", אמר טראמפ במהלך סדרת שאלות ותשובות באירוע שהתקיים באיווה. "הוא גיבור מלחמה רק מפני שנפל בשבי. אני מעדיף אנשים שלא נפלו בשבי, בסדר?". הקהל באולם הגיב ברובו באי נוחות ונשמעו קולות בוז, אנחות וגיחוכים לצד מעט מחיאות כפיים. עם זאת, כפי שניתן לראות בסקרים, הפופולריות שלו לא נפגעה והוא נותר המועמד המוביל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'ב בוש הכריז רשמית: מתמודד לנשיאות ארה"ב. רויטרס
"מספיק עם ההשמצות הפרועות". ג'ב בוש/רויטרס

המועמדים השונים כבר החלו לתקוף את טראמפ על אמירותיו, והשיא ככל הנראה יהיה מחר, בעת העימות. בוש אמר כי דבריו של טראמפ הנוגעים למהגרים - שגויים. "יש לנו גישות שונות לדבר", אמר בוש. בנוגע לדבריו נגד ג'ון מקיין צייץ בוש בטוויטר: "מספיק עם ההשמצות הפרועות. מקיין ושאר ותיקי המלחמות שלנו הרוויחו את הכבוד וההערצה שלנו". מועמד רפובליקני אחר, ריק פרי, שאינו נכלל בין עשרת המועמדים המובילים, אמר שאם טראמפ לא יתנצל, הוא לא ראוי להיות נשיא ארצות הברית, שמתוקף תפקידו עומד בראש הצבא.

נוסף על העימות הקרוב, צפויים עוד חמישה עימותים עד הבחירות המקדימות הראשונות של המפלגה בפברואר הקרוב, אשר ייערכו בניו המפשייר. "העימות הראשון הוא רק הזדמנות אחת מיני רבים", אמרה אשת הקמפיין של המועמדת קרלי פיורינה לתומכיה, בתקווה שהיא תעלה בסקרים ותשתתף בעימותים הבאים. "אנו מצפים כי פיורינה תעמוד בקרוב על הבמה וצתראה לאמריקנים מהי מנהיגות אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully