וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ויסקונסין השמרן הקיצוני יתמודד על נשיאות ארה"ב

13.7.2015 / 17:25

סקוט ווקר יהיה המועמד ה-15 לראשות המפלגה הרפובליקנית. ווקר מחזיק בעמדות שמרניות ומהווה אלטרנטיבה לג'ב בוש, אך חוסר ניסיונו בענייני חוץ פוגע בסיכוייו. בפגישה עם נתניהו הבטיח לבטל כל הסכם עם איראן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מושל ויסקונסין סקוט ווקר הכריז היום (שני) כי יתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. ווקר, שיהיה המועמד ה-15 מקרב הרפובליקנים, מחזיק בעמדות שמרניות קיצונית והוא יצטרך לשכנע את קהל המצביעים המתון יותר של המפלגה כבר בפריימריז במדינת איווה.

בסרטון שפרסם ווקר ובו הכריז על התמודדותו, אמר: "אנחנו נלחמנו וניצחנו. במחנה הרפובליקני יש כמה שהם לוחמים טובים, אולם הם לא ניצחנו בקרבות הללו. יש אחרים שניצחו בבחירות, אך לא זכו באופן עקבי בקרבות הגדולים. אנחנו הראנו שניתן לעשות את שני הדברים". לדבריו, "עכשיו, אני מתמודד לנשיאות כדי להילחם ולנצח עבור העם האמריקני".

עוד ידיעות בעולם
שערורייה ברומניה: ראש הממשלה מואשם בהונאה ובהלבנת הון
נחשף המברק המפורסם שהוביל להתאבדותו של היטלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בלשכתו עם מושל ויסקונסין סקוט ווקר, 12 במאי 2015. פייסבוק, אתר רשמי
ווקר בפגישה עם נתניהו בלשכתו בירושלים בחודש מאי האחרון/אתר רשמי, פייסבוק

ווקר בן ה-47 מכהן כמושל המדינה מאז 2010 ונבחר לכהונה נוספת לתפקיד בנובמבר האחרון ובמהלך כהונתו הוא שרד ניסיון הדחה. ווקר יצר תדמית של אלטרנטיבה צעירה למושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, שנחשב לאחד המועמדים המובילים לעמוד בראש המפלגה בבחירות הקרובות. ווקר מתנגד להעניק אזרחות למיליוני המהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית והוא תמך בהצעת חוק האוסרת על הפלות אחרי השבוע ה-20.

עם זאת, חוסר ניסיונו בזירה הבינלאומית עומד לו לרועץ – ווקר טען כי מלחמתו באיגודי העובדים הכינו אותו לקראת מלחמה בארגוני טרור קיצוניים, בהם דאעש, וספג בעקבות זאת ביקורת חריפה. כמו כן, בזמן שביקר בלונדון, הוא התחמק מלהשיב על השאלה אם הוא מאמין בתיאוריית האבולוציה. ווקר אף ביקר לאחרונה בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובניסיון להתחבב על שלדון אדלסון, מקורבו של נתניהו ואחד מהתורמים הגדולים ביותר למפלגה הרפובליקנית, הוא הבטיח כי יבטל כל הסכם עם איראן אם ייבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully