וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה ברומניה: ראש הממשלה מואשם בהונאה ובהלבנת הון

התביעה במדינה מסרה כי וקיטור פונטה מואשם בכמה מעשי שחיתות, בהם קבלת עשרות אלפי אירו מחבר פרלמנט. פונטה מכחיש את ההאשמות נגדו, אך התפטר מתפקיד ראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה מגיע לחקירה בעניינו בבוקרשט, 13 ביולי 2015. AP
ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה במשרדי התביעה בבוקרשט, היום/AP

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה הואשם היום (שני) בכמה סעיפים של מעשי שחיתות בתום חקירה ממושכת - כך נמסר היום מהתביעה במדינה. בין היתר מואשם פונטה בהונאה, בהעלמת מסים ובהלבנת הון ב-2012, בזמן שעסק בעריכת דין ובטרם התמנה לתפקיד ראש הממשלה.הוא מואשם בקבלת סכום כסף הנאמד ב-55 אלף אירו מחבר פרלמנט. הסוכנות למלחמה בשחיתות במדינה (DNA) מסרה עוד כי חלק מרכושו הוחרם עד אשר תתקבל הכרעה בתיק. פונטה מכחיש את האישומים נגדו.

פונטה התפטר מראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ביום ראשון ואמר כי הוא צריך זמן על מנת להתכונן למשפט. עם זאת, הוא הבהיר כי הוא ימשיך למלא את תפקידו כראש הממשלה. לאחר שהחלה החקירה לפני כמה שבועות, נשיא רומניה קלאוס לוהאניס דרש מפונה להתפטר מידית מתפקידו, אך האחרון סירב לכך.

האופוזיציה ניסתה עוד לבטל את החסינות הפרלמנטרית של פונטה, אולם היא נכשלה בעקבות הרוב שממנו נהנות מפלגת השלטון והמפלגות התומכות בה בפרלמנט. עתה החוקרים מאמינים כי יש בידיהם די ראיות כדי להעמיד לדין את ראש הממשלה, ששב היום למדינה אחרי היעדרות של חודש שבמהלכה התאושש מניתוח שעבר בברכו בטורקיה.

מאות גורמי שלטון רשמיים במדינה הורשעו בשנים האחרונות בשחיתות כחלק ממאמצי ה-DNA לשנות את תדמיתה של רומניה כמדינה מושחתת. רבים מהמורשעים טוענים כי הם נרדפו מתוך מניעים פוליטיים.

עוד ידיעות מהעולם
יוון נשארת בגוש האירו בכפוף לרפורמות קשות; מרקל: "ניתן לשקם את האמון"
פריז: חמושים החזיקו ב-18 בני ערובה בחנות הבגדים "פרימרק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully