וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ מתחמם: ראנד פול הכריז על מועמדות לנשיאות ארה"ב

ימים ספורים לאחר הכרזתו של חברו למפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, על הצטרפות למרוץ לבית הלבן ב-2016, מועמד תנועת "מפלגת התה" השמרנית הכריז: "אשיב למדינתנו את החירות". פול "גאה לתמוך בישראל"

עריכה: יאיר דניאל

הסנאטור הרפובליקני ראנד פול הכריז היום (שלישי) באופן רשמי על הצטרפותו למרוץ לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016. בהמשך היום הוא צפוי לערוך אירוע השקה רשמי במדינתו קנטאקי, ולהתראיין לכתב רשת "פוקס ניוז", שון האניטי, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית.

"אני רץ לנשיאות, כדי להשיב למדינתנו את עקרונות החירות והגבלת הממשל", כתב בהודעה רשמית. פול נחשב לאחד המועמדים המובילים מטעם תנועת "מסיבת התה" השמרנית, והוא השני שמכריז רשמית על מועמדותו לנשיאות.

עוד בוואלה חדשות:
הקרב על נשיאות ארה"ב: קרוז פתח בקמפיין, קלינטון מקימה מטה
אחרי שהפסיד פעמיים: רומני שוקל להתמודד שוב לנשיאות ארה"ב
מיוחד | המסיבה העצובה של רופא העיניים הצעיר

מועמד לנשיאות ארה"ב, ראנד פול, מרץ 2015. AP
ראנד פול, בשבוע שעבר/AP

עמדותיו של פול בנושאים רבים נחשבות שנויות במחלוקת, ונוגדות במקרים רבים את עמדתו של הממשל הנוכחי, בראשות הנשיא ברק אובמה. בסדרת סרטונים שהעלה פול לאתר הרשמי שלו עם ההכרזה על מועמדתו, התייחס לסוגיות הבוערות שעל סדר היום האמריקני, כולל היחס לישראל. "אני גאה לתמוך בישראל, ידידתה של אמריקה ובעלת בריתה הוותיקה במזרח התיכון", אמר. "כל עוד הרשות הפלסטינית שותפה של חמאס, אסור להעביר אליה אף לא דולר אחד מכספי משלם המסים".

ביום שבת הכריז הסנאטור טד קרוז על הצטרפותו למרוץ לנשיאות. קרוז רכש מעט זמן אוויר בטלוויזיה שישמש אותו בפרסום הקמפיין, בעלות של יותר מ-9,000 דולר. לפי שעה, השידורים יהיו רק בארבע מדינות: איווה, קרוליינה הדרומית, ניו המפשייר ונבאדה, אך על פי הדיווחים הקמפיין עתיד להתרחב הן במקומות השידור והן במשך זמן האוויר.

נראה שגם מי שמסומנת להיות המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית, גם אם טרם הודיעה על כך באופן רשמי, עושה צעדים ראשונים לקראת המרוץ לנשיאות. מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון חתמה על חוזה שכירות בבניין בברוקלין שבניו יורק. מקור המקורב לקלינטון סיפר כי הבניין, שבו היא שכרה שתי קומות, צפוי להיות מטה הבחירות שלה במהלך תקופת הקמפיין. על אף שדבר לא נאמר באופן רשמי, נראה כי קלינטון תכריז על מועמדותה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully