וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהפסיד פעמיים: רומני שוקל להתמודד שוב לנשיאות ארה"ב

פעם שלישית גלידה? הפוליטיקאי הרפובליקני, שהפסיד ב-2008 לג'ון מקיין בבחירות המקדימות ופעם נוספת ב-2012 לברק אובמה בבחירות הכלליות, אמר את הדברים בכנס תורמים בניו יורק. "הוא יצטרך להרוויח את התמיכה בו מחדש"

מיט רומני בנאום התבוסה שלו בבוסטון. מסצ'וסטס, 7 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
הצהיר בעבר שלא יתמודד. רומני בנאום במסצ'וסטס לאחר התבוסה ב-2012/GettyImages, Justin Sullivan

מיט רומני, הפוליטיקאי האמריקני שהתמודד ב-2012 על נשיאות ארצות הברית והפסיד לברק אובמה, אמר אתמול (שישי) כי הוא שוקל ברצינות להתמודד שוב - כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. הדברים נאמרו בכנס פרטי של תורמים שנערך בלשכתו של וודי ג'ונסון, מתומכיו הבולטים למרוץ לנשיאות ב-2012. רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר שהונו נאמד בעבר ב-250-190 מיליון דולר, אמר לא אחת מאז ההפסד האחרון כי הוא מתכוון לפרוש מהפוליטיקה ולחזור לעולם העסקים.

ההתבטאות של רומני, שניסה כבר פעמיים להיבחר לנשיא ונכשל, הפתיעה את מקורביו. רומני רץ ב-2008 לתפקיד המועמד לנשיאות של המפלגה הרפובליקנית אך פרש מהמרוץ המקדים, שבו נבחר בסופו ג'ון מקיין, שהפסיד לברק אובמה. ב-2012 גבר על מתחריו במפלגה הרפובליקנית, אך הפסיד בעצמו לאובמה, שנבחר לכהונה שנייה.

עוד בוואלה! חדשות:
הכתובת הייתה על הקיר: "המחדלים שהובילו לכישלון המודיעין הצרפתי"
צנרות קפאו בגליל, כבישים חסומים ברחבי הארץ
דיווח: אסד בונה כור גרעיני תת-קרקעי ליד לבנון

ג'ב בוש, אחיו של ג'ורג' בוש, הודיע כי יתמודד לנשיאות ב-2016. AP
מסתמן כמועמד מוביל. ג'ב בוש/AP

לדברי תומך לשעבר ברומני, הוא ייאלץ להוכיח את עצמו מחדש. "מיט היה מנהיג מדהים עבור המפלגה הרפובליקנית, אבל אם הוא רץ שוב, הוא יצטרך להרוויח את התמיכה מחדש", אמר פיל מסר, שכיום מנהל את הקמפיין עבור ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ואחיו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש, בנו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש.

שמו של ג'ב בוש עלה לאחרונה כמועמד מבטיח לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות שייערכו 2016. על פי דיווחים, בחודשים האחרונים תמיכתו של בוש בקרב אנשי המפלגה הולכת וגוברת, כשרבים מהם מעבירים את תמיכתם מרומני. גם מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, צפוי להתמודד. עם זאת, אף אחד משלושת המועמדים לא הכריז על כוונתו לרוץ באופן רשמי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully