וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על הסכם הגרעין: "לא סומכת על האיראנים"

16.7.2015 / 0:13

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית התייחסה בעצרת בחירות לעסקה שנחתמה בווינה. לדבריה, היא תומכת בהסכם מ"שיקולים קרים", אך היא מבינה את מי שמתנגד לו. "צריך להגביר את ביטחון ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הילרי קלינטון, שמתמודדת על ראשות המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, התייחסה הערב (חמישי) להסכם הגרעין שנחתם עם איראן. לדבריה, למתנגדי ההסכם יש "סיבות טובות לכך". קלינטון, שהייתה שרת החוץ בקנדציה הראשונה של הנשיא ברק אובמה, הוסיפה כי היא לא סומכת על איראן.

"יש אנשים בצד השני שאותם אני מכבדת, שאומרים בפירוש: 'אי אפשר לתמוך בזה, זאת טעות'", אמרה קלינטון בכינוס שהתקיים בעיר דובר, ניו המפשיר. "הם מאמינים שהאיראנים ירמו. אני חושבת שזה טיעון הגיוני. עם זאת, אני חושבת שזה חשוב לשאול מה הן האלטרנטיבות שלנו לכך". כשנראלה אם היא סומכת על איראן, ענתה קלינטון בצורה חד-משמעית: "לחלוטין לא".

קלינטון הוסיפה כי על ארצות הברית "להישאר עם עיניים פקוחות" אחרי ההסכם, והדגישה כי היא לא מאמינה שטהראן תפסיק לתמוך בפעילות טרור במזרח התיכון. לטענת המועמדת לנשיאות, "ההסכם מעניק לנו הזדמנות טובה יותר לשפר את הביטחון של בעלות בריתנו, בהן ישראל, במזרח התיכון".

היא תיארה את תמיכתה בעסקה שהושגה בין שש המעצמות לאיראן בווינה כ"קרה וכמחושבת". היא הדגישה כי היא אינה מאמינה שהאיראנים ישנו את "התנהגותם הרעה" במישורים אחרים.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
"להישאר עם עיניים פקוחות". קלינטון בעצרת הבחירות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully