וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות: הסנאטור טד קרוז - הראשון להכריז על מועמדותו

המחוקק הרפובליקני בן ה-44, המזוהה עם התנועה השמרנית "מסיבת התה", היה הראשון משתי המפלגות שהכריז רשמית כי בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות של שנת 2016. בקרוב צפויים מועמדים נוספים להכריז על התמודדותם באופן רשמי

מתוך ערוץ היוטיוב של טד קרוז

החל המרוץ לבית הלבן: הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הודיע היום (שני) באופן רשמי על כוונתו להשתתף במרוץ לבחירות 2016. מדובר באישיות הבכירה הראשונה אשר מודיעה על התמודדותה במרוץ משתי המפלגות, ואחריו צפויים להכריז על מועמדותם עוד רבים.

קרוז, בן 44 המזוהה עם תנועת מסיבת התה השמרנית, הודיע על כוונותיו באוניברסיטת ליברטי שבמדינת וירג'יניה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני רץ לנשיאות ואני מקווה לזכות בתמיכתכם!". מאותו הרגע צפויה לו דרך ארוכה וקמפיין מאסיבי לקראת הבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית שיתקיימו בכל מדינה, ובסופן יוכרז המועמד שייצג את המפלגה בבחירות. בחודש האחרון נשא קרוז כמה נאומים שבהם הציג את משנתו: שמרנות בלתי מתפשרת הכוללת את ביטול רפורמת הבריאות של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התנגדות לנישואים חד-מיניים ומדיניות חוץ ניצית.

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז דהכריז על מועמדותו בבחירות לנשיאות 2016. רויטרס
שמרן המתנגד לרפורמת הבריאות ולנשיאוים חד-מיניים. הסנאטור טד קרוז/רויטרס

קרוז נבחר לסנאט האמריקני בשנת 2012 והוא ידוע במאמציו לחסום את יישום רפורמת הבריאות שיזם אובמה, אשר הובילו להשבתת מוסדות הממשל במשך 16 יום בשנת 2013. מאבקיו של קרוז באובמה ובמנהיגים מתונים במפלגה הרפובליקנית הפכו אותו למושא הערצה בעיני גורמים ימניים בארצות הברית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ב בוש בנאום מדיניות חוץ – שיקגו, 18 בפברואר 2015. רויטרס
צפוי להודיע בקרוב באופן רשמי על התמודדותו. ג'ב בוש/רויטרס

במפלגה הרפובליקנית צופים כי ההכרזה של קרוז תביא להכרזת התמודדות רשמית מצדו של ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ואחיו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' ווקר בוש. בוש הכריז לפני כמה חודשים כי הוא בוחן ריצה לנשיאות. בנאום שנשא בחודש שעבר הוא תקף בחריפות את הנשיא ברק אובמה, את הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, את הפיוס עם קובה ואת עמדת הממשל הנוכחי כלפי ישראל וכלפי ראש הממשלה נתניהו.

בקרב המפלגה הדמוקרטית צופים רבים כי שרת החוץ האמריקנית לשעבר, הילארי קלינטון, תכריז על מועמדותה. בימים אלה מעורבת קלינטון בסערה שהתעוררה לאחרונה, כשנודע כי השתמשה בדואר אלקטרוני פרטי במהלך כהונתה. "ראיתי בזה עניין של נוחות", סיפרה קלינטון לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק, שהתקיימה מוקדם יותר החודש במטרה להרגיע את הרוחות. "עכשיו כשאני מסתכלת לאחור, אני חושבת שזה היה חכם יותר להשתמש בכתובות שונות מההתחלה".

עוד חדשות מהעולם:
צרפת: הישג נוסף לימין הקיצוני בדרך ללשכת הנשיאות
שיאנית העולם בזיהום מודה: שינוי האקלים הוא "איום ממשי"
אלמונים השחיתו מצבות בבית קברות יהודי - ופיזרו חלקי גופות

(עדכון ראשון: 6:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully