וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קלינטון: הסנאטור מרקו רוביו הודיע כי יתמודד בבחירות

13.4.2015 / 17:49

הסנאטור הרפובליקני ינסה לכבוש את הבית הלבן בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה וחצי. בכך הוא מצטרף לטד קרוז ולראנד פול, שני רפובליקנים נוספים שכבר הצהירו כי יתחרו בבחירות. "המרוץ ב-2016 יהיה בחירה בין העבר לעתיד"

מרקו רוביו, סנאטור רפובליקני ממדינת פלורידה, אוגוסט 2011. Jae C. Hong, AP
הסנאטור מרקו רוביו/AP, Jae C. Hong

הסנאטור הרפובליקני מפלורידה מרקו רוביו הודיע היום (שני) לתורמיו על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016. עד כה הודיעו הסנאטורים הרפובליקנים ראנד פול וטד קרוז ושרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון על ריצתם לבית הלבן. רוביו ידוע בעמדותיו הנציות בכל הנוגע למדיניות החוץ וכמתנגד נחרץ להבנות שהושגו עם איראן.

במהלך שיחת ועידה עם תורמיו, ביקר רוביו את קלינטון וטען כי היא "מנהיגת האתמול". לדבריו, "המרוץ ב-2016 יהיה בחירה בין העבר לעתיד". רוביו, בנם של מהגרים קובנים שרכב על גל מפלגת "מסיבת התה" הימנית ב-2010 עד לקדמת הבמה, יישא דברים בהמשך היום בנאום במגדל החירות במיאמי, שם מתגוררים מתנגדי משטר רבים שברחו מהאי הקומוניסטי, שעמו חידשה לאחרונה וושיגנטון את היחסים.

עוד על הבחירות לנשיאות ארה"ב 2016
שאלת ביל: האם הנשיא לשעבר הוא נכס או נטל בעבור הילרי?
הרפובליקנים משתלחים בקלינטון: "אדריכלית הממשל הכושל של אובמה"

הילרי רודהאם קלינטון, מרץ 2015. AP
הדמוקרטית היחידיה שהכריזה עד כה על התמודדותה. הילרי קלינטון/AP

ביום ראשון הזניקה קלינטון את קמפיין הבחירות שלה
שנתיים אחרי שפרשה מממשל אובמה. ג'ון פודסטה, יו"ר קמפיין הבחירות של קלינטון, שלח הודעת דואר אלקטרוני לתורמים ולתומכים שלה, ובה נכתב: "זה רשמי: הילרי רצה לנשיאות". פי ההודעה, אירוע השקת הקמפיין הרשמי יתקיים בחודש הבא. "אנו מצפים לראותכם באירוע", נכתב בסוף ההודעה.

יריבי המפלגה הדמוקרטית לא המתינו זמן רב כדי לשגר מתקפה חריפה נגד קלינטון: ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ומי שנחשב למועמד מוביל למרות שטרם הכריז על התמודדותו, קרא לציבור "לשאוף לעתיד טוב יותר מזה של אובמה-קלינטון". בסרטון שפרסם ביוטיוב, אמר בוש כי "מדיניות החוץ הזו פגמה ביחסים עם בעלי הברית שלנו, וחיזקה את האויבים שלנו". בוש, שאחיו ואביו היו נשיאי ארה"ב, אמר כי "עלינו לשנות את הכיוון שאליו ארצנו פונה", ו"לתקן את המדיניות של הממשל הרחב, שהעמיקה את החוב ועמדה בדרכה של הצמיחה הכלכלית והשגשוג". לדבריו, "רק רעיונות שמרניים הם אלה שמסוגלים לחדש את פניה של אמריקה". בציוץ אחר שפרסם בטוויטר, כתב בוש כי "לאמריקה מגיע טוב יותר מהילרי".

קרוז, שכאמור כבר הכריז על התמודדותו, פרסם סרטון שבו טען כי כהונתה של קלינטון כשרת החוץ "הפכה את העולם למקום פחות בטוח". הסנאטור מטקסס הדגיש גם הוא כי "ממשל של הילרי קלינטון לא יהיה שונה מממשל אובמה", ושאל: "האם אמריקה רוצה כהונה שלישית של אובמה, או שאנחנו מוכנים להנהגה שמרנית נחושה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully