וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

"משט החירות" עושה את דרכו לרצועת עזה, שרי החוץ של ארה"ב ואיראן נועדו בווינה ועדויות חדשות מהפיגוע בתוניסיה חושפות את הדרמה שהתרחשה על החוף. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רעש אדמה בעוצמה 5.1 הורגש ברחבי הארץ, אין נזק או נפגעים

רעש אדמה בעוצמה 5.1 הורגש הערב (שבת) בסביבות השעה 18:30 ברחבי הארץ. בין היתר, הרעש הורגש בתל אביב, רמת גן, רחובות, נהריה, עכו, עפולה באר שבע, ערד ואילת. אזרחים רבים התקשרו למוקד 100 של המשטרה, אולם לא דווח על נזק או נפגעים. מוקד הרעש הוא ארבעה קילומטרים מדרום-מזרח לנואיבה שבחצי האי סיני, בעומק של עשרה קילומטרים מתחת לגובה פני הים. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הורגש רעש אדמה גם בעזה ובקהיר.

ישראלית על המשט לעזה: "לא יכולה לשתוק לנוכח הסגר"

זוהר רגב, אזרחית ישראל שמתגוררת בספרד בעשר השנים האחרונות, הצטרפה ל"משט החירות" שנמצא בדרכו לרצועת עזה. "כאדם, כישראלית וכיהודייה לא יכולתי לשתוק לנוכח הפרות זכויות האדם שנגרמות בשל המצור", אמרה היום לוואלה!NEWS.

"הסגר על רצועת עזה הוא סגר קולקטיבי על אוכלוסייה אזרחית", הוסיפה. "מההיסטוריה של העם היהודי למדנו שאסור לעשות את זה לאף אחד". לדבריה, מטרת המשט איננה לעורר פרובוקציה. כמו כן, רגב התייחסה גם ל"משט המרמרה" שהפליג לכיוון הרצועה ב-2010 ובמהלך השתלטות כוחות צה"ל עליו נהרגו תשעה פעילים. לטענתה, לא היה על סיפון הספינה כלי נשק שנועדו לתקיפת חיילים.

איראן: "הסכם גרעין בהישג יד, אם לא יהיו דרישות מוגזמות"

שרי החוץ של ארצות הברית ושל איראן, ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף, נפגשו היום בצהריים בווינה, בירת אוסטריה במסגרת הסבב הסופי של שיחות הגרעין. עם הגיעו, אמר זריף לכתבים כי הסכם עם המעצמות, שתאריך היעד אליו נקבע ל-30 ביוני - יום שלישי הקרוב, נמצא בהישג יד כל עוד דרישותיהן יהיו הגיוניות. "אם הצד השני יעשה צעדים חיוביים ולא יציג דרישות מוגזמות, בהחלט נוכל להשיג הסכם שכולם ירוויחו ממנו", הבהיר זריף בטרם הפגישה.

במהלך הפגישה הראשונה, שנמשכה כשעה וחצי, אמר קרי לזריף, לפי הודעת מחלקת המדינה, כי "יש לנו עוד עבודה רבה לעשות. יש לנו עוד מחלוקות רציניות". זריף, כך נמסר, השיב לו: "אני מסכים. אולי לא על הנושאים, אלא על העובדה שיש עוד הרבה עבודה לעשות כדי להתקדם ולהמשיך קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

הפיגוע בתוניסיה: "המחבל צחק כמו אדם רגיל, ובחר במי לירות"

אחרי פיגוע הטרור אתמול בעיר הנופש סוסה, שבו נהרגו 39 בני אדם ונפצעו 36 נוספים, החלו היום להתפרסם עדויות של כמה תיירים שהיו על החוף בעת שהמחבל פתח באש לעבר הנוכחים. זאת, במקביל לפרסום תמונות של המחבל בעת מסע ההרג. "הוא צחק, כמו בחור רגיל תוך שהוא בוחר במי לירות", אמר אחד מעדי הראייה לטבח. "הוא בחר את הקורבנות שלו. הוא שאל מי בריטי או צרפתי - וירה".

שרה ווילסון, תיירת מווילס, סיפרה שארוסה, תייר מווילס, נורה שלוש פעמים בעת שגופו שימש כמגן אנושי כדי להגן עליה. "הוא לקח כדורים בשבילי", אמרה. "אני חייבת לו את חיי מכיוון שהוא זרק את עצמו לפני כשהתחיל הירי. זה היה הדבר האמיץ ביותר שראיתי בחיי". "הייתי חייבת לעזוב אותו בחול כי הירי נמשך", הוסיפה. "רצתי בחזרה למלון, בעוד שאי חולפת על פני גופות שהיו מוטלות על החוף. זה היה כאוס".

סריקות אחרי רוחץ בים באשדוד; בן 21 טבע למוות בתל אביב

כוחות משטרה, בהם יחידת צוללנים, סורקים הערב אחר צעיר בן 25 שנכנס לשחות בים באשדוד ונעלמו עקבותיו. לדברי חבריו, הצעיר נכנס לשחות בחוף מי עמי, שאינו מורכז, וטרם יצא מהמים.

חיפושים אחר צעיר שטבע בחוף מי עמי באשדוד, 27 ביוני 2015. חדשות 24
החיפושים אחר הצעיר באשדוד/חדשות 24

מוקדם יותר היום טבע למוות צעיר בן 21 בתל אביב, בסמוך לחוף צ'רלס קלור. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן קבעו את מותו.

אחרי 200 הרוגים: הכורדים הדפו שוב את דאעש מכובאני

לוחמי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) הכריזו היום כי הם הצליחו לטהר את העיר כובאני מלוחמי ארגון המדינה האיסלאמית" (דאעש) בתום יומיים של קרבות בעיר שבצפון סוריה. לטענתם, 60 מלוחמי הארגון נהרגו בעימותים, שהתחדשו לאחר כמה חודשים של שקט בכובאני. העיר כותרה בידי כוחות דאעש במשך כארבעה חודשים ואף נכבשה בידיהם בחלקה, אולם בחודש ינואר נהדפו לוחמי הארגון הקיצוני בזכות סיוע של כוחות הקואליציה.

רדור חליל, דובר ה-YPG, מסר כי שמונה לוחמי דאעש ברחו צפונה לכיוון הגבול עם טורקיה בתום הקרבות. "עדיין מתנהלות סריקות בשכונות השונות באזורים שבהם הם יכולים להתחבא. העיר שקטה כרגע", מסר בהודעה שפורסמה באתר ה-YPG. המיליציה הכורדית תיארה את המתקפה של דאעש, שאיבד לטובתה בתקופה האחרונה שטחים נרחבים בצפון סוריה, כ"משימת התאבדות" ולא כניסיון מחודש לכבוש את כובאני.

יוון תצא מגוש האירו? הממשלה תקיים משאל עם בנושא הסדר החוב

יוון תערוך משאל עם ב-5 ביולי על הסדר החוב החדש עם בעלי החוב הזרים – כך הודיע הלילה ראש הממשלה אלכסיס ציפראס. בנאום ששודר בטלוויזיה, הוא תיאר את הסדר החוב כ"משפיל" וגינה את נושיה הזרים של יוון על כך שהם דורשים ממנה לנקוט צעדי צנע "בלתי נסבלים".

הפרלמנט באתונה התכנס היום כדי לאשר את ההצעה לקיים משאל עם בנושא, כשבמקביל שרי האוצר של האיחוד, המתכנסים בבריסל, כבר כינו את ההחלטה הזאת "מצערת" וטענו כי בכך יוון "סגרה את הדלת" בפני המשך השיחות. השרים יצטרכו להחליט אם לאפשר את הארכת הסדר החוב הנוכחי, שמסתיים ביום שלישי הקרוב - אותו יום שבו עליה לשלם את החוב שלה לקרן המטבע הבינלאומית - עד אחרי משאל העם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully