וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה 5.1 הורגש ברחבי הארץ, אין נזק או נפגעים

מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מוקד רעש האדמה, שאירע בסביבות השעה 18:30 בערב, הוא במצרים. בין היתר הרעש הורגש באזור גוש דן, רחובות, באר שבע, נהריה ואילת. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח שהרעש הורגש גם בקהיר ובעזה. "כל הרהיטים בבית רעדו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רעש אדמה בעוצמה 5.1 הורגש הערב (שבת) בסביבות השעה 18:30 ברחבי הארץ. בין היתר, הרעש הורגש בתל אביב, רמת גן, רחובות, נהריה, עכו, עפולה באר שבע, ערד ואילת. אזרחים רבים התקשרו למוקד 100 של המשטרה, אולם לא דווח על נזק או נפגעים. מוקד הרעש הוא ארבעה קילומטרים מדרום-מזרח לנואיבה שבחצי האי סיני, בעומק של עשרה קילומטרים מתחת לגובה פני הים. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הורגש רעש אדמה גם בעזה ובקהיר.

הרעש הורגש גם בנמל התעופה בן גוריון. בעקבותיו, הופסקה הפעילות במקום לכעשר דקות. במהלך הפסקת הפעילות, סרקו את המסלולים לבדיקה ובמקביל נבדקו כל מכשירי הניווט. לא התגלה כל חריג במערכת ובמסלולים והשדה חזר לפעילות מלאה.

תושבי אילת רבים דיווחו על בהלה רבה שהורגשה בעיר לאחר רעש האדמה. אחד מאורחי המלון "לאונרדו פלאזה" סיפר כי רבים יצאו מהחדר ורצו בבהלה. "כל הרהיטים בבית רעדו, הבנו מיד שמדובר ברעידת אדמה, רצנו החוצה וראינו שגם הארונות זזו – זה די מלחיץ", הוסיפה תושבת העיר.

דודו בגולה שנופש באילת, סיפר כי הרגיש את הרעש כשהיה בחדר המלון. "הרגשנו את כל הבניין רועד", אמר. "ממש מפחיד. כולם ברחו החוצה. פחדנו שיקרה משהו. רצנו החוצה וחיכינו לראות מה קורה. נרגענו כשהבנו ששום דבר לא קרה ורק האדמה רעדה".

הנחיות פיקוד העורף להתגוננות מפני רעידת אדמה. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף להתגוננות מפני רעידת אדמה/פיקוד העורף

נורית חלק ממרכז הארץ סיפרה: "ישבתי בסלון והרגשתי תזוזות בספה. חשבתי שאני מקבלת התקף לב ונבהלתי. לאחר כמה דקות, הבן התקשר ושאל אותי אם הייתה רעידת אדמה. ממש מפחיד".

מיכל אלפי, תושבת תל אביב: "הייתי בבית ובגלל שאני גרה בקומה גבוהה אז הרגשתי כאילו אני על גל – הכול זז לאט. המראה רעדה והרגשתי כאילו הרוח הזיז את הבניין".

מירי אלפסי בוסקילה, תושבת באר שבע, הוסיפה: "אני הרגשתי את רעידת האדמה מהקומה השישית בשכונת נווה זאב. הכול זז במשך כמה שניות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רעידת אדמה. ShutterStock
"אורחים רצו החוצה בבהלה". רעש אדמה ברחבי הארץ/ShutterStock

באוקטובר 2013 אירעה רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר בעומק הים התיכון, כ-70 קילומטרים מחופי האי כרתים שביוון. מוקד הרעש זוהה בעומק של כ-40 קילומטרים מתחת לפני הים. רעידת קלה הורגשה אז באזור מרכז הארץ. לא היו נזק או נפגעים.

כחודש קודם לכן הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר בצפון ים המלח ובאזור ירושלים. גם אז לא היו נפגעים או נזק. הרעידה הורגשה בשעה 4:20 לפנות בוקר, במרחק של כ-30 קילומטרים מירושלים.

ארבעה לוחות טקטוניים עיקריים – בחצי האי ערב, באירואסיה, בהודו ובאפריקה – ואחד קטן ברמת אנטוליה הם שאחראים לרעידות האדמה במזרח התיכון ובאזור. התנועות הססמיות באזור נוצרות, בין היתר, כתוצאה ממפגש בין שניים מהלוחות הטקטוניים הגדולים, שעלול אף לגרום להתפרצות של הרי געש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully