וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית על המשט לעזה: "לא יכולה לשתוק לנוכח הסגר"

כמאה בני אדם נמצאים על ספינת "מאריאן" ועוד שלושה כלי שיט שעושים את דרכם לרצועת עזה. הספינה צפויה להגיע ביום שני. זוהר רגב, שמתגוררת בעשר השנים האחרונות בספרד, אמרה לוואלה!NEWS: "מההיסטוריה של העם היהודי למדנו שאסור לעשות זאת לאף אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

זוהר רגב, אזרחית ישראל שמתגוררת בספרד בעשר השנים האחרונות, הצטרפה ל"משט החירות" שנמצא בדרכו לרצועת עזה. "כאדם, כישראלית וכיהודייה לא יכולתי לשתוק לנוכח הפרות זכויות האדם שנגרמות בשל המצור", אמרה היום (שבת) לוואלה!NEWS.

"הסגר על רצועת עזה הוא סגר קולקטיבי על אוכלוסייה אזרחית", הוסיפה. "מההיסטוריה של העם היהודי למדנו שאסור לעשות את זה לאף אחד". לדבריה, מטרת המשט איננה לעורר פרובוקציה. כמו כן, רגב התייחסה גם ל"משט המרמרה" שהפליג לכיוון הרצועה ב-2010 ובמהלך השתלטות כוחות צה"ל עליו נהרגו תשעה פעילים. לטענתה, לא היה על סיפון הספינה כלי נשק שנועדו לתקיפת חיילים.

לקריאה נוספת בנושא
המשט לעזה: 4 סירות עיתונאים יצאו מיוון ויחברו ל"מאריאן"
"משט החירות" לרצועת עזה יצא לדרך, יגיע בתחילת השבוע
ח"כ גטאס: "לא תהיה שום אלימות כלפי צה"ל במשט"

פעיל אחר על אחת הספינות, צ'רלי אנדרסון, הסביר מדוע הוא משתתף במשט. "למה אני עושה את זה? אם לא נעמוד היום בעבור אלו שזכויות האדם נשללות מהם, מי יעמוד בשבילנו?", אמר. "כשזה מגיע למצור על עזה, אין לזה שום קשר לביטחון של הישראלים. זה קשור רק לתחזוק מדיניות הכיבוש של טריטוריה שלא שייכת לישראל. שום דבר מלבד זה. זאת הסיבה שאני מפליג בספינה לעזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הספינות במשט עוגנת ביוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה הפליגו שלוש סירות ועליהן עיתונאים ופעילים מכרתים והן צפויות לחבור לספינה "מאריאן" שהפליגה ביום שישי בבוקר בדרכה לחופי האזור. העיתונאים והפעילים אמורים ללוות את ה"מאריאן", ככל הנראה מבלי להגיע לרצועה. אילו הם היו מצהירים כי יגיעו לרצועה, לא הייתה מתאפשרת יציאתם מכרתים. על פי הערכות, כמאה בני אדם נמצאים על חמש הספינות, בהם פעילי זכויות אדם, כתבים, ופוליטיקאים מ-17 מדינות. בין הדמויות הבולטות שבמשט הוא מונסף מרזוקי, נשיא תוניסיה לשעבר והראשון לאחר המהפכה ב-2011, וכן חברי פרלמנט מספרד, מירדן, מיוון ומאלג'יריה, יחד עם חברים בפרלמנט האירופי.

עוד על סיפונה של "מאריאן" נמצא ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שהשתתפותו במשט עוררה ביקורת בישראל. לאחר צאת הספינה לדרכה, כתב חבר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו: "בסופו של דבר, אחרי כמה סיבוכים, יצאנו עכשיו על סיפונה של הספינה השבדית 'מאריאן' בדרכנו לרצועת עזה. את הרצון והנחישות לא יערערו גלי הים ולא איומיו הדמגוגיים של נתניהו". ח"כ גטאס הוסיף כי לאחר הגעת המשט, הספינה תיתרם לדייגי עזה.

לפי התכנון המקורי, במשט היו אמורות להשתתף חמש ספינות. על פי דרור פיילר, אחד ממארגני המשט ומנוסעי הספינה שיצאה לדרך, הספינה "מאריאן" צפויה להגיע לחופי הרצועה ביום ראשון או שני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

צפו במיקום הספינה "מאריאן":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully