וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משט החירות" לרצועת עזה יצא לדרך, יגיע בתחילת השבוע

26.6.2015 / 8:37

אחת הספינות במשט הפרו-פלסטיני החלה את הפלגתה מיוון לחופי הרצועה, כשעל סיפונה גם ח"כ באסל גטאס. הספינות האחרות יצטרפו בהמשך היום. "גלי הים ואיומי נתניהו לא יערערו את הנחישות". צפו במפת ההתקדמות המתעדכנת

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם ח"כ באסל גטאס בתחילת השבוע)

אחרי עיכוב של כמה ימים, "משט החירות השלישי" יצא הבוקר (שישי) לדרכו מחופי יוון לכיוון רצועת עזה. בינתיים החלה את הפלגתה ספינה אחת, "מאריאן", מתוך חמש ספינות המשתתפות במשט, שעל סיפוניהן פעילים פרו-פלסטינים, חברי פרלמנט ואנשי ציבור מהעולם. על פי דרור פיילר, ממארגני המשט ומנוסעי הספינה שיצאה לדרך, היא צפויה להגיע לחופי הרצועה ביום ראשון או שני. שאר ספינות המשט יצטרפו בהמשך היום.

עוד על סיפונה של "מאריאן" נמצא ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שהשתתפותו במשט עוררה ביקורת בישראל. לאחר יציאת הספינה לדרכה, כתב חבר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו: "בסופו של דבר, אחרי כמה סיבוכים, יצאנו עכשיו על סיפונה של הספינה השבדית 'מאריאן' בדרכנו לרצועת עזה. את הרצון והנחישות לא יערערו גלי הים ולא איומיו הדמגוגיים של נתניהו". ח"כ גטאס הוסיף כי לאחר הגעת המשט, הספינה תיתרם לדייגי עזה.

עוד על המשט לעזה:
מארגני המשט לעזה: "תקיפת הספינות היא תקיפת זכויות האדם"
ישראלי לשעבר על "משט החירות" לעזה: "לא מסכנים את ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הספינות במשט עוגנת ביוון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, בטרם יציאת המשט, אמר ח"כ גטאס לוואלה!NEWS: "זוהי זכותי וחובתי המוסרית להגיד לעולם הנה, תראו, בעזה יש מצור ושני מיליון אנשים על סף פיצוץ. צריך לפתור את הבעיה הזאת ולמצוא את הדרכים לסיום המשבר ההומניטרי בעזה. הדיון על עזה צריך להיפתח לא רק כשיש מלחמה, וישראל חייבת לעמוד בהתחייבות שלה בהפסקת המצור הימי מיד".

ביום ראשון האחרון פנה גטאס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת המשט לעזה. במכתב, שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס: "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון עם הרבה משתתפים, ובהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם. המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהווה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטרי".

בריאיון לאולפן וואלה!NEWS התחייב ח"כ גטאס לכך שהמשתתפים לא יפעלו באלימות כלפי כוחות צה"ל. "עשיתי עבודה רצינית לפני שהחלטתי להצטרף, על טיב האנשים, על טיב המארגנים, על סוג הציוד שיובא, ואחרי שביררתי את הכול אני החלטתי להצטרף", הוא אמר. "זה משט לא אלים, משט אזרחי, משט של שלום, המביא גם בשורה וגם ציוד לבית חולים בעזה".

לדבריו, הוא וידא מבעוד מועד כי הציוד על סיפון הספינות יהיה הומניטרי בלבד ולא יכלול כלי נשק. כשנשאל אם יהיה מוכן לרדת לבטן הספינה כדי לבדוק את הציוד, אמר ח"כ גטאס: "אני לא אהסס לעשות את זה, אף שאני בוטח באנשים ובארגונים שמנהלים את זה. החלטנו שלא תהיה שום אלימות מצדנו גם כשצה"ל או חיל הים יעצרו את הספינות ויעלו על הסיפון, אני מקווה שזה לא יקרה".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully