וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט לעזה: "תקיפת הספינות היא תקיפת זכויות האדם"

במסיבת עיתונאים שקיימו חברי פרלמנט אירופיים המארגנים את המשט לעזה, הם גינו את ישראל וציינו כי "המדיניות הישראלית היא אפרטהייד נגד הפלסטינים". לפי דיווחים שונים, ייתכן שהמשט יצא כבר בשישי הקרוב

עריכה: ניר חן

במסיבת עיתונאים שערכו הבוקר (שלישי) חברי פרלמנט אירופאיים מארגוני השמאל המארגנים את המשט לרצועת עזה, הצפוי לצאת בימים הקרובים, התייחס אחד הדוברים לאפשרות של תקיפת המשט במטרה למנוע ממנו להיכנס לתחומי הרצועה. "כל התקפה על המשט, היא התקפה על כל מי שמגן על זכויות אדם", אמר. חבר פרלמנט נוסף ציין כי "המדיניות הישראלית היא אפרטהייד נגד הפלסטינים", והוסיף כי הם קוראים לחרם על ישראל.

במשט, המכונה "משט החירות 3" משתתפות כעת חמש ספינות, ולפי דיווח ברשת אל-ג'זירה, ייתכן והמשט יצא לדרך כבר ביום שישי הקרוב. בין המשתתפים נמצאים חבר הכנסת באסל גטאס, חברת הפרלמנט האירופי הספרדייה אנה מריה מירנדה פאזה, ונשיא תוניסיה הזמני לשעבר ופעיל זכויות האדם מונסף מרזוקי.

מרזוקי אמר לאל-ג'זירה כי ההכנות נמצאות בישורת האחרונה וכי המשט מחכה לאות לקראת יציאה לדרך. הוא אמר כי הגעת המשט לעזה הוא זכות של תושביה ועל כן זו חובה של הקהילה הבינלאומית.

עוד בוואלה חדשות:
הלינץ' בפצועים הסורים: נעצרו 9 חשודים בתקיפות האמבולנסים
בשל טעות הפרקליטות: בוטלו כתבי אישום לנערים שתקפו הומלסים
השבוע האחרון של דנינו: מאחורי הקלעים של המרוץ למפכ"ל הבא

מסיבת העיתונאים של מארגני המשט השלישי לעזה, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
"כל התקפה על המשט היא התקפה על מי שמגן על זכויות אדם". מסיבת העיתונאים, היום/צילום מסך, טוויטר

"איננו לבד במחשבה שהמצור הוא בלתי-חוקי ובלתי-הומני" אמר סטפן גרנר, פעיל הנמצא על ספינת דייג שוודית המשתתפת במשט, לרשת אל-ג'זירה. "אנו רוצים לעורר לחץ בינלאומי לסיום המצור", אמר.

ביום ראשון האחרון פנה ח"כ גטאס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת המשט, שבו ישתתף לצד פוליטיקאים ואנשי ציבור מכל העולם, לעזה. במכתב, שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס כי "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון עם הרבה משתתפים, בהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם". עוד נכתב במכתב כי "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהווה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטרי".

גטאס הדגיש במכתבו כי "משט החירות השלישי נושא סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה ותקווה לסיום המצור". לטענתו, "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים עמנו". הוא קרא לראש הממשלה "להורות לכוחות הביטחון הישראליים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully