וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס הודיע שישתתף במשט לעזה: "תקווה לסיום המצור"

21.6.2015 / 17:20

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת שלח לנתניהו מכתב, שפורסם בידי לשכתו, ובו מסר כי הוא יהיה ב"משט החירות", שיוצא מאתונה לרצועה. הוא קרא לראש הממשלה לא לחסום את הגעת הספינות. "אין סיבה למנוע הגשת סיוע הומניטרי לעזה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ באסל גטאס בביקור בוותיקן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) פנה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת "משט החירות" שיצא בתחילת החודש משבדיה לכיוון רצועת עזה. חבר הכנסת הודיע כי ישתתף במשט, שיצא היום מאתונה, שם עגנו הספינות שמשתתפות במשט, לצד פוליטיקאים ואנשי ציבור מכל העולם, שאמור להגיע לרצועה בעוד ארבעה ימים.

במכתב, שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס כי "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון יחד עם הרבה משתתפים, בהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם". במכתב עוד נכתב כי "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהוה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטארי".

עוד בנושא פוליטי-מדיני
בשל זעם הכתבים הזרים: משרד החוץ הסיר סרטון מלגלג מהרשת
שרים יצאו מישיבת הממשלה - נתניהו עצר את הדיון ונזף בהם
חוטובלי נגד אורן: "דבריו על אובמה - מייצגים אותו בלבד"

גטאס הדגיש במכתבו כי "משט החירות השלישי נושא סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה ותקווה לסיום המצור". לטענתו, "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים עמנו. הוא קרא לראש הממשלה "להורות לכוחות הביטחון הישראליים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו".

גטאס הזהיר את נתניהו מהשתלטות על הספינות כפי שאירע במשט המרמרה ב-2010. "כל פעולה כזאת תסבך את ישראל בעוד משבר בינלאומי קשה, שנתניהו וממשלתו יישאו באחריות מלאה לתוצאותיו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully