וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בפצועים הסורים: נעצרו 9 חשודים בתקיפות האמבולנסים

24.6.2015 / 8:07

במסגרת חקירת שתי התקיפות, שאירעו בתוך יממה, נעצרו חמישה שחשודים בתקיפה במג'דל שמס שבה נרצח פצוע סורי שהובל באמבולנס הצבאי. ארבעה נוספים נעצרו בחשד לתקיפה בחורפיש. צפו בדיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

המשטרה עצרה לפנות בוקר (רביעי) תשעה חשודים בשתי תקיפות האמבולנסים הצבאיים ביום שני, בחורפיש ובמג'דל שמס. בתקיפה השנייה, החמורה יותר, נרצח אחד משני פצועים סורים שהובלו במצב קשה באמבולנס על ידי המון דרוזי. בין העצורים, חמישה שחשודים בתקיפה במג'דל שמס וארבעה נוספים בתקיפה בחורפיש. צפויים מעצרים נוספים במסגרת החקירה. התקיפות נעשו על רקע חשדם של בני העדה כי צה"ל מטפל, בין היתר, בלוחמי ג'בהת א-נוסרה, שנלחמים באחיהם של הדרוזים מעבר לגבול.

בתקיפה הקטלנית תקפו כ-150 דרוזים אמבולנס צבאי שהוביל שני סורים שנפצעו באורח קשה במלחמת האזרחים במדינתם, ורצחו אחד מהם. לפי החשד, הדרוזים חסמו את כלי הרכב, התנפלו על יושביו ותקפו אותם. נגד וחייל צה"ל שנסעו באמבולנס נפצעו קל ופונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת. פצוע סורי נוסף שהובא לטיפול רפואי בישראל כשהוא במצב קשה נפגע אף הוא, ופונה להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם. כעת מצבו מוגדר קשה מאוד.

בעקבות התקיפה הראשונה הוחלט בצה"ל לאבטח את האמבולנס באמצעות ניידת משטרה צבאית, אולם זו לא מנעה את התקיפה השנייה. בצה"ל הודיעו כי יבחנו את הנושא.

לקריאה נוספת:
מחאת הדרוזים מקרבת את ישראל יותר מתמיד ללחימה בסוריה
גורם ביטחוני: פינוי הפצועים הסורים יימשך, תוצמד אבטחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקיפה במג'דל שמס/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצרים מגיעים על רקע הבטחותיהם של בכירי הצבא והממשלה למצות את הדין עם התוקפים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים שלשום הערכת מצב בהשתתפות אלוף פיקוד צפון, אלוף אביב כוכבי, שבמהלכה קיבל פרטים על האירוע והנחה על הערכות להמשך. הרמטכ"ל גינה את תקיפת חיילי צה"ל והפצועים הסורים ואמר: "לא ייתכן כי חיילי צה"ל ופצועים יותקפו על ידי אזרחי ישראל".

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס שלשום אף הוא לתקיפות ואמר: "הלינץ' שבוצע ברמת הגולן, שגרם לרציחתו של אדם ולפציעתם של שלושה, בהם קצין וחייל בצה"ל, הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק. ישראל היא מדינת חוק, ואנו לא נאפשר בה הפקרות, התנהגות אלימה ונטילת החוק לידיים מצד מיעוט מקרב תושביה. המקרה הזה מנוגד לערכי המדינה ולמוסר שלה, שבאים לידי ביטוי גם בטיפול רפואי מטעמים הומניטריים לפצועים סוריים ולכל אדם הזקוק לכך". לדבריו, "קומץ קטן ואלים לא יפגע בברית המיוחדת של מדינת ישראל עם אזרחיה הדרוזים, ולא יצליח להשחיר את פניה של העדה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את הלינץ' ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר. "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully