וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס: "לא תהיה שום אלימות כלפי צה"ל במשט"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת שהודיע על כוונתו להשתתף במשט לרצועת עזה הדגיש בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי הוא בטוח שהספינות לא יישאו כלי נשק. "לא אהסס לרדת לבטן הספינה לבדוק את הציוד"

עריכה: ניר חן

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) התייחס היום (שני) לכוונתו להשתתף ב"משט החירות" משבדיה לרצועת עזה והתחייב לכך שהמשתתפים לא יפעלו באלימות כלפי כוחות צה"ל. "עשיתי עבודה רצינית לפני שהחלטתי להצטרף, על טיב האנשים, על טיב המארגנים, על סוג הציוד שיובא, ואחרי שביררתי את הכול אני החלטתי להצטרף", הוא אמר. "זה משט לא אלים, משט אזרחי, משט של שלום, המביא גם בשורה וגם ציוד לבית חולים בעזה".

לדבריו, הוא וידא מבעוד מועד כי הציוד שיהיה על סיפון הספינות יהיה הומניטרי בלבד ולא יכלול כלי נשק. כשנשאל אם יהיה מוכן לרדת לבטן הספינה כדי לבדוק את הציוד, אמר ח"כ גטאס: "אני לא אהסס לעשות את זה, אף שאני בוטח באנשים ובארגונים שמנהלים את זה. החלטנו שלא תהיה שום אלימות מצדנו גם כשצה"ל או חיל הים יעצרו את הספינות ויעלו על הסיפון, אני מקווה שזה לא יקרה".

עוד בוואלה!NEWS:
דוח האו"ם על "צוק איתן": "ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה"
בניית הרכבת הקלה בגוש דן: "הקדימו יציאתכם לעבודה בשעה"
בן החמש שדקר את אחיו הקטן: "משהו לא טוב קרה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא סומך לא על הממשלה ולא על הצבא". גטאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ גטאס נשאל בנוגע לסירוב הפעילים במשק הקודם לפרוק את הציוד בישראל על מנת שהוא ייבדק ויועבר לרצועה, ואמר כי הם אינם בוטחים ברשויות בישראל שיעבירו את הציוד ליעדו. "הם יכולים לבדוק את זה על הסיפון ולתת לספינות להמשיך. למה צריך לפרוק אותו באשדוד ואז להעביר אותו?" תהה ח"כ גטאס. "אם הם, בתור הכוח השולט באזור, רוצים לבדוק את הספינות, הם יכולים לעשות את זה. שיראו ויגלו שרק הציוד שאמרתי נמצא, וייתנו לנו להמשיך. אני לא סומך לא על הממשלה ולא על הצבא".

ח"כ גטאס פנה ביום ראשון לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת "משט החירות" שיצא בתחילת החודש משבדיה לכיוון רצועת עזה וצפוי להגיע לרצועה בעוד שלושה ימים. חבר הכנסת הודיע כי ישתתף במשט לצד פוליטיקאים ואנשי ציבור מכל העולם. במכתב שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס כי "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהווה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטארי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully