וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: 4 סירות עיתונאים יצאו מיוון ויחברו ל"מאריאן"

ארבע הסירות יצאו מהאי כרתים, וילוו את הספינה הראשונה, שהפליגה לרצועה במסגרת "משט החופש השלישי". הסירות לא צפויות להגיע עד לעזה. בצה"ל מכירים את הנושא

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם ח"כ באסל גטאס בתחילת השבוע)

ארבע סירות ועליהן עיתונאים הפליגו אמש (שישי) מכרתים במסגרת "משט החירות השלישי" לרצועת עזה, והן צפויות לחבור לספינה "מאריאן" שהפליגה הבוקר בדרכה לחופי האזור. העיתונאים אמורים ללוות את ה"מאריאן", ככל הנראה מבלי להגיע לרצועה. במידה שהעיתונאים היו מצהירים כי יגיעו לרצועה, לא הייתה מתאפשרת יציאתם מכרתים. בצה"ל מכירים את הנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הספינות במשט עוגנת ביוון, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי התכנון במשט המקורי היו אמורות להשתתף חמש ספינות, שעל סיפוניהן פעילים פרו-פלסטינים, חברי פרלמנט ואנשי ציבור מהעולם. עם זאת, לפי אחד הדיווחים, שתי ספינות נמצאו בלתי שמישות. על פי דרור פיילר, ממארגני המשט ומנוסעי הספינה שיצאה לדרך, היא צפויה להגיע לחופי הרצועה ביום ראשון או שני. שאר ספינות המשט יצטרפו אליה כאמור.

עוד על סיפונה של "מאריאן" נמצא ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שהשתתפותו במשט עוררה ביקורת בישראל. לאחר צאת הספינה לדרכה, כתב חבר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו: "בסופו של דבר, אחרי כמה סיבוכים, יצאנו עכשיו על סיפונה של הספינה השבדית 'מאריאן' בדרכנו לרצועת עזה. את הרצון והנחישות לא יערערו גלי הים ולא איומיו הדמגוגיים של נתניהו". ח"כ גטאס הוסיף כי לאחר הגעת המשט, הספינה תיתרם לדייגי עזה.

(עדכון ראשון: 22:23)

מיקומה של ה"מאריאן":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully