וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בתוניסיה: "המחבל צחק כמו אדם רגיל, ובחר במי לירות"

עדויות חדשות על הפיגוע חושפות חלק מהדרמה שהתחוללה על החוף: "שאל מי בריטי או צרפתי - וירה". בכווית נעצרו כמה חשודים בפיגוע ההתאבדות במסגד. בצרפת מכנס הנשיא הולנד ישיבת שרים מיוחדת לאור המתקפה במפעל

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

אחרי פיגוע הטרור אתמול בעיר הנופש סוסה, שבו נהרגו 39 בני אדם ונפצעו 36 נוספים, החלו היום (שבת) להתפרסם עדויות של כמה תיירים שהיו על החוף בעת שהמחבל פתח באש לעבר הנוכחים. זאת, במקביל לפרסום תמונות של המחבל בעת מסע ההרג. "הוא צחק, כמו בחור רגיל תוך שהוא בוחר במי לירות", אמר אחד מעדי הראייה לטבח. "הוא בחר את הקורבנות שלו. הוא שאל מי בריטי או צרפתי - וירה".

שרה ווילסון, תיירת מווילס, סיפרה שארוסה, תייר מווילס, נורה שלוש פעמים בעת שגופו שימש כמגן אנושי כדי להגן עליה. "הוא לקח כדורים בשבילי", אמרה. "אני חייבת לו את חיי מכיוון שהוא זרק את עצמו לפני כשהתחיל הירי. זה היה הדבר האמיץ ביותר שראיתי בחיי". "הייתי חייבת לעזוב אותו בחול כי הירי נמשך", הוסיפה. "רצתי בחזרה למלון, בעוד שאי חולפת על פני גופות שהיו מוטלות על החוף. זה היה כאוס".

עוד בנושא:
טרור בעיירת נופש בתוניסיה: 39 הרוגים, רובם תיירים
צרפת: מתקפת טרור במפעל גז, גופה כרותת ראש נמצאה במקום
טרור חוצה גבולות: יותר מ-60 הרוגים בשלוש יבשות שונות | פרשנות

המחבל מהפיגוע בתוניסיה, יוני 2015. מתוך הדיילי מייל, צילום מסך
המחבל בעת מסע ההרג/צילום מסך, מתוך הדיילי מייל

במהלך הלילה פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הודעה ברשתות החברתיות, שבה נאמר כי הארגון לוקח אחריות על פיגוע הירי הרצחני בשני מלונות בעיר הקיט. הבוקר הודיע ראש ממשלת תוניסיה, חביב א-סיד, כי רוב ההרוגים בפיגוע הם אזרחים בריטיים. "ההרוגים הם תיירים בריטים, גרמנים ובלגים, אך רובם בריטים", אמר א-סיד, מבלי לנקוב במספרם. הלילה הורה א-סיד לסגור בשבוע הקרוב 80 מסגדים שאינם בפיקוח הרשויות ברחבי המדינה, שבהם קיים חשש להסתה לאלימות. אחרי הפגיוע התקבלו דיווחים רבים על כך שתיירים עוזבים את המדינה מחשש לחייהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המחבלים שביצעו את הירי חוסל בידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום, ואילו המחבל השני נמלט. כלי תקשורת טענו כי המחבל השני נלכד, אך לא התקבל לכך אישור רשמי. ככל הנראה, בין הקורבנות בפיגוע לא היו אזרחים ישראלים. ממשרד החוץ נמסר כי "נכון לעכשיו, ובכל הזהירות המתבקשת, לא ידוע לנו על ישראלים שנפגעו במתקפות".

39 בני אדם נהרגו בפיגוע בתוניסיה, יוני 2015. רויטרס
תיירים עוזבים בית מלון בתוניסיה, היום/רויטרס

סוסה היא אחת מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בתוניסיה ומגיעים אליה תיירים רבים מאירופה ומהמדינות השכנות. ענף התיירות הוא אחד ממקורות ההכנסה הבולטים של המדינה, שהייתה עדה בשנה האחרונות לעלייה במתקפות הטרור בשטחה ובאיומים מצד ארגוני הטרור העולמיים, בהם דאעש.

מאז חודש מרץ נמצאת תוניסיה בכוננות גבוהה, אחרי
שחמושים תקפו את המוזיאון הלאומי ברדו בבירה תוניס ורצחו תיירים זרים רבים. זאת הייתה אחת ממתקפות הטרור הקטלניות ביותר במדינה זה עשור. מאז שהודח הדיקטטור זין אל-עבאדין בן עלי ב-2011, ידעה המדינה מעבר שקט ושלו לעבר דמוקרטיה. ואולם, במקביל, התחזקו גם תנועות איסלאמיות קיצוניות ואלפים מאזרחי המדינה הצטרפו לשורות ארגוני ג'יהאד עולמי בסוריה, בעיראק וגם בלוב השכנה, שם הקימו מחנות אימונים והבטיחו להוציא מהם פיגועים במולדתם.

שוטר סמוך לזירת הפיגוע במפעל "אייר פרודקטס" באזור ליון שבצרפת, יוני 2015. רויטרס
שוטר בסמוך לזירת הפיגוע בצרפת/רויטרס

אתמול אירעו בשני מוקדים נוספים פיגועים רצחניים, שאחד מהם לפחות באחריות ישירה של דאעש. בכוויית פוצץ את עצמו מחבל מתאבד במסגד שיעי בבירה כוויית סיטי. משרד הבריאות בנסיכות שבמפרץ הפרסי מסר כי לפחות 24 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. הבוקר מסרו גורמים ביטחוניים במדינה שנעצרו כמה בני אדם החשודים ששיתפו פעולה עם המחבלים בפיגוע. במדינה הוכרז יום אבל לאומי, וכמו כן, תוגברה האבטחה סביב מתקני הנפט.

זירת פיגוע ההתאבדות במסגד שיעי בכוויית, יוני 2015. רויטרס
המסגד שבו פוצץ עצמו המחבל בכוויית סיטי/רויטרס

בצרפת אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו במתקפת טרור במפעל גז בעיירה סן-קנטן-פלבייה, הסמוכה לעיר ליון שבדרום-מזרח המדינה. על פי המשטרה המקומית, גופתו של ההרוג, שנמצאה בסמוך למקום, הייתה כרותת ראש, והראש נמצא תלוי על גדר המפעל, "אייר פרודקטס", כשעליו כיתובים בערבית.

גורם משפטי במדינה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התוקף, יאסין סליחי בן 35, נשא דגל איסלאמיסטי. ברשת "סקיי ניוז" צוטט עיתונאי צרפתי שאמר כי הוא מסר בחקירתו שהוא משתייך לארגון "המדינה האיסלאמית". הבוקר המשיכה המשטרה המקומית בחקירתו של סליחי. במקביל, נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מכנס ישיבה ביטחונית מיוחדת עם שרי ממשלתו.

(עדכון ראשון: 9:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully