וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מתקפת טרור במפעל גז, גופה כרותת ראש נמצאה במקום

המחבל הגיע למפעל שליד ליון והפעיל כמה מטענים קטנים. על פי דיווחים, הוא טען בחקירתו כי הוא משתייך לארגון דאעש. ראשו של ההרוג, מעסיקו של התוקף, נמצא תלוי על גדר המפעל כשעליו כיתובים בערבית. הנשיא הולנד: "זו מתקפת טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו היום (שישי) במתקפת טרור במפעל גז בעיירה סן-קנטן-פלבייה, הסמוכה לעיר ליון שבדרום-מזרח צרפת. על פי המשטרה המקומית, גופתו של ההרוג, שנמצאה בסמוך למקום, הייתה כרותת ראש, והראש נמצא תלוי על גדר המפעל, "אייר פרודקטס", כשעליו כיתובים בערבית. מאוחר יותר פורסם כי מדובר באיש עסקים מקומי, שהיה מעסיקו של התוקף.

על פי כלי תקשורת במדינה, זמן קצר לאחר המתקפה נעצר אדם החשוד במעשה. שר הפנים של צרפת, ברנרד קזנוב, אמר עם הגעתו לזירת האירוע כי החשוד שנעצר הוא יאסין סאלחי, אשר מקושר לתנועה סלפית. עם זאת, הוא הדגיש כי סאלחי "לא מוכר כמקושר לפעילי טרור". לפי העיתון הצרפתי לה-פריזיאן, סאלחי, אב לשלושה בן 35, נולד במחוז דו שבמזרח המדינה. קזנוב הוסיף כי לסאלחי אין עבר פלילי, אך הוא היה תחת מעקב הרשויות בין 2006 ל-2008 בשל חשד כי אחז בדעות רדיקליות.

שוטר סמוך לזירת הפיגוע במפעל "אייר פרודקטס" באזור ליון שבצרפת, יוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, התייחס היום למתקפה ואמר כי מדובר במתקפת טרור. "מדובר במתקפת טרור, שכן גופה התגלתה כשהיא ערופת ראש, ועל הראש התגלו כתובות", אמר הולנד במסיבת עיתונאים בבריסל, שם הוא נמצא בשל פסגת מנהיגי מדינות אירופה. "כעת ידוע על הרוג אחד ושני פצועים וחשוד נעצר וזוהה". עוד אמר הולנד כי כוח משטרתי רב נפרס באזור ובמקומות תעשייתיים אחרים כדי למנוע תקריות נוספות.

מקור משפטי במדינה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התוקף נשא דגל איסלאמיסטי. על פי מקורות במשטרה, הוא הגיע למקום במכונית והתפרץ אל תוך המפעל, השייך לחברה אמריקנית, והפעיל כמה מטעני חבלה קטנים. באזור נשמע במקום פיצוץ עז, ככל הנראה כתוצאה מהפצצת מכלי גז במפעל.

ברשת "סקיי ניוז" צוטט עיתונאי צרפתי שאמר כי החשוד מסר בחקירתו שהוא משתייך לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כעת סורקים את הסביבה כדי לבדוק אם הוא פעל לבדו או שמא היה מלווה במחבלים נוספים. נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי ייתכן שמחבל נוסף היה מעורב

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס למתקפת הטרור בליון, יוני 2015. רויטרס
"מדובר במתקפת טרור". נשיא צרפת פרנסואה הולנד, היום/רויטרס

"על פי הממצאים הראשוניים, אדם אחד או יותר נסעו בכלי רכב אל תוך המפעל המייצג גז תעשייתי. במקום אירע פיצוץ", סיפר מוקדם יותר מקור משפטי. "גופה כרותת ראש נמצאה בסמוך למפעל אולם איננו יודעים עדיין אם היא הועברה למקום ממקום אחר או לא".

בעקבות האירוע הורה ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס להגביר את האבטחה סביב אתרים "רגישים". ואלס, הנמצא מחוץ למדינה בביקור מדיני בדרום אמריקה, ביקש משר הפנים של צרפת ברנר קזנוב לנסוע לזירת המתקפה. הנשיא הולנד הודיע כי בשל המתקפה הוא ישוב לארצו מפסגת האיחוד האירופי.

שוטר סמוך לזירת הפיגוע במפעל "אייר פרודקטס" באזור ליון שבצרפת, יוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בצרפת, היום/רויטרס

מקום המתקפה

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully