וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בעיירת נופש בתוניסיה: 39 הרוגים, רובם תיירים

27.6.2015 / 0:15

שני חמושים ירו לעבר שני מלונות בעיירה סוסה שלחופי הים התיכון בצפון המדינה. אחד המחבלים חוסל, השני נמלט מהזירה. משרד החוץ: "לא ידוע על ישראלים שנפגעו". יותר מ-20 הרוגים בפיגוע במסגד שיעי בכוויית

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

לפחות 39 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) ו-36 נפצעו בפיגוע טרור בעיר הנופש סוסה שבתוניסיה. לפי משרד הפנים המקומי, שני חמושים ירו לעבר נופשים בשני מלונות בעיר, שלחופי הים בתיכון בצפון המדינה. לפי הדיווחים רוב ההרוגים הם תיירים זרים, בהם אזרחים בריטים, בלגים וגרמנים. אחד המחבלים חוסל בידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום, ואילו המחבל השני נמלט. כלי תקשורת טענו כי המחבל השני נלכד, אך לא התקבל לכך אישור רשמי. ממשרד החוץ נמסר כי "נכון לעכשיו, ובכל הזהירות המתבקשת, לא ידוע לנו על ישראלים שנפגעו במתקפות".

ה-Mirror הבריטי דיווח מפי עדי ראייה כי המחבל ירה במכוון בתיירים. אחד הנופשים צייץ בטוויטר: "היה פיצוץ במלון וחמוש עם רובה ירה בקבוצות של תיירים ששכבו על מיטות שיזוף".

תייר נוסף שהיה בקרבת מקום הוסיף: "שמעתי את היריות, וזה ממש מפחיד". לפי הדיווח, קורבנות המתקפה, נותרו מתבוססים בדמם על החוף של המלון. פצועים נראו נמלטים כשהם עדיין בבגדי ים.

לקריאה נוספת על הטרור בתוניסיה
תוניסיה חיסלה את מתכנן הטבח במוזיאון הלאומי
האם דאעש באמת אחראי לפיגועים הקטלניים בתוניסיה ותימן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמעתי את היריות, וזה ממש מפחיד". גופות על החוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוסה היא אחת מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בתוניסיה ומגיעים אליה תיירים רבים מאירופה ומהמדינות השכנות. ענף התיירות הוא אחד ממקורות ההכנסה הבולטים של המדינה, שהייתה עדה בשנה האחרונות לעלייה במתקפות הטרור בשטחה ובאיומים מצד ארגוני הטרור העולמיים, בהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מאז חודש מרץ נמצאת תוניסיה בכוננות גבוהה, אחרי שחמושים תקפו את המוזיאון הלאומי ברדו בבירה תוניס ורצחו תיירים זרים רבים. זאת הייתה אחת ממתקפות הטרור הקטלניות ביותר במדינה זה עשור. מאז הודח הדיקטטור זין אל-עבאדין בן עלי ב-2011, ידעה המדינה מעבר שקט ושלו לעבר דמוקרטיה. ואולם, במקביל, התחזקו גם תנועות איסלאמיות קיצוניות ואלפים מאזרחי המדינה הצטרפו לשורות ארגוני ג'יהאד עולמי בסוריה, בעיראק וגם בלוב השכנה, שם הקימו מחנות אימונים והבטיחו להוציא מהם פיגועים במולדתם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קהל מתאסף מחוץ למסגד שיעי בכווית שבו אירע פיגוע התאבדות, 26 ביוני 2015. רויטרס
קהל מתאסף מחוץ למסגד שיעי בכווית שבו אירע פיגוע התאבדות, 26 ביוני 2015/רויטרס

בתוך כך, בכוויית אירע אתמול פיגוע התאבדות קטלני, כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו במסגד שיעי בבירה כוויית סיטי. משרד הבריאות בנסיכות שבמפרץ הפרסי מסר כי לפחות 24 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע. ראש הממשלה של כוויית ג'בר אל-מובארכ א-סבאח טען כי הפיגוע הוא "ניסיון לפגוע באחדותה של המדינה".

"התקרית הזאת כוונה לעבר החזית המגובשת שלנו, לעבר אחדותנו הלאומית", אמר ראש הממשלה לסוכנות הידיעות רויטרס אחרי שביקר פצועים בבית חולים בעיר. "אבל המשימה הזאת קשה מדי עבורם ואנחנו הרבה יותר חזקים מכך".

(עדכון ראשון: 15:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully