וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה חיסלה את מתכנן הטבח במוזיאון הלאומי

הרשויות במדינה הודיעו כי לוקמן אבו סחרה, אזרח אלג'יריה, נהרג במבצע של כוחות הביטחון יחד עם שמונה חמושים נוספים. בפיגוע נהרגו 21 תיירים מערביים. בבירה תוניס התקיימה עצרת נגד הטרור, שבה השתתפו גם מנהיגים מערביים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

תוניסיה הודיעה היום (ראשון) כי חיסלה את מתכנן הפיגוע במוזיאון ברדו בבירה תוניס לפני כשבועיים, שבו נרצחו 21 תיירים מערביים ואזרח המדינה. לוקמן אבו סחרה, אזרח אלג'יריה, נהרג אתמול במבצע של כוחות הביטחון במערב המדינה, שבו נהרגו שמונה חמושים נוספים. כמו כן, התקיימה היום עצרת המונים בבירה נגד הטרור בהשתתפותם של מנהיגים מרחבי העולם.

לדברי הרשויות, אבו סחרה והחמושים הנוספים היו חברים בארגון "גדודי עוקבה אבן נפה", שקיבל בעבר אחריות על פיגועים נגד כוחות הביטחון במדינה. גורם נוסף תיאר אותו כאחד "הטרוריסטים הכי מסוכנים במדינה". במהלך השבוע החולף עצרו הרשויות עשרות בני אדם בחשד שהיו קשורים למתקפה הקטלנית ביותר מזה שנים במדינה הצפון-אפריקנית.

עוד על הפיגוע בתוניסיה
האם דאעש באמת אחראי לפיגועים הקטלניים בתוניסיה ותימן?
דאעש קיבל אחריות לפיגוע בתוניסיה; תשעה חשודים נעצרו

שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למתחם הפרלמנט בתוניס בזמן הפיגוע/רויטרס

כאמור, אלפי בני אדם יצאו היום לרחובות הבירה והשתתפו בהפגנה נגד הטרור. המפגינים קראו "תוניסיה חופשיה" ו"הלאה הטרור", כשהם צעדו לצד מנהיגים מרחבי העולם למוזיאון שבו אירע הפיגוע. משתתפי העצרת נופפו בדגלי הלאום והחזיקו שלטים שבהם נכתב "לא מפחדים" ו"אנחנו ברדו", כשמסביבם כוחות אבטחה רבים.

"הראנו שאנחנו אנשים דמוקרטים. התוניסאים הם אנשים מודרניים ואין כאן מקום לטרור", אמר כאמל סעד, אחד המפגינים, לסוכנות הידיעות רויטרס. על אף מפגן האחדות, כמה ארגוני שמאל החרימו את העצרת. הם התנגדו להשתתפותה של מפלגה איסלאמית, מאחר שלטענתם היא אחראית לעליית האיסלאם הקיצוני במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא צרפת פרנסואה הולנד, נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במצעד נגד הטרור בתוניס, 29 במרץ 2015. רויטרס
נשיא צרפת הולנד לצד נשיא תוניסיה א-סבסי/רויטרס

הנשיא באג'י קאיד א-סבסי, שנאם בטקס זיכרון מיוחד במוזיאון, שיבח את אזרחי המדינה. "העם התוניסאי הוכיח היום שהוא לא ייכנע לטרור ויגן על המדינה כאיש אחד ואישה אחת. כשתוניסיה הופכת למטרה, כל האומה מתייצבת יחד", אמר א-סבסי. לטקס, שבו הוצגה אנדרטת זיכרון להרוגי הפיגוע, הגיעו גם מנהיגים נוספים מרחבי העולם, בהם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"ארבעה אזרחי צרפת נהרגו כאן, כולם קורבנות של הטרור", הצהיר הולנד, שהבטיח כי צרפת תתמוך במאבקה של תוניסיה בטרור. "לכן, זה היה הכרחי להשתתף במצעד הזה. היום אנחנו עוסקים בתוניסיה ובערכים שהיא מייצגת בעולם הערבי ומעבר לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully