וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דאעש באמת אחראי לפיגועים הקטלניים בתוניסיה ותימן?

ארגון "המדינה האיסלאמית" לקח אחריות על הפיגועים שבהם נהרגו בסך הכול כ-170 בני אדם. עם זאת, לא מן הנמנע שהוא מתהדר בהישגים שאינם שלו על מנת לחפות על ההפסדים הצורמים בסוריה ועיראק. בארה"ב ספקנים

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(זירת הפיגוע במסגד בצנעא, בירת תימן, אתמול)

כמה שעות לאחר פיגועי ההתאבדות הקטלניים שאירעו אתמול (שישי) בצנעא, בירת תימן, הכריז ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) כי הוא אחראי לפיגועים המזעזעים, וכך עשה גם כמה ימים אחרי פיגוע הירי במוזיאון הלאומי של תוניסיה שאירע השבוע. עם זאת, כלל לא בטוח שזרועות התמנון של הארגון הקיצוני הצליחו להרחיק ולהגיע לאותם מקומות, וייתכן שהארגון "מתדהדר" בהישגים שאינם שייכים לו.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע אתמול כי אינו יכול לאשר שדאעש אחראי לפיגועים בשני המסגדים בצנעא, שבהם נהרגו לפחות 142 בני אדם ונפצעו מאות אחרים. לדבריו, אין קשר מבצעי ברור בין המחבלים ללוחמי דאעש בעיראק ובסוריה. גם שלשום, לאחר שדאעש לקח אחריות על הפיגוע בתוניסיה, שבו נהרגו 23 בני אדם, בהם 20 תיירים, אמר ארנסט כי אינו יכול לאשר את נטילת האחריות. עם זאת, ציין ארנסט כי אופי התקיפה עולה בקנה אחד עם פעולות קודמות של דאעש.

עוד חדשות מהעולם:
האיחוד האירופי: ירושלים בנקודת רתיחה כמו באינתיפאדה השנייה
אובמה במסר לאיראנים: "קיימת הזדמנות היסטורית לפתרון נושא הגרעין"
לוחמי בוקו חראם טבחו בנשותיהם כדי ש"לא יינשאו לכופרים"

פיגוע שאירע בשני מסגדים השייכים לחות'ים השיעים בצנעא, בירת תימן, מרץ 2015. רויטרס
פינוי פצועים לאחר אחד הפיגועים שאירעו אתמול בצנעא/רויטרס

ייתכן שלקיחת האחריות המידית של דאעש באה על רקע ההפסדים שנוחל הארגון בשדה הקרב בסוריה ובעיראק, על מנת להציג לעולם כי כוחו לא אבד. כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית תוקפים מדי יום מהאוויר את מעוזי הארגון בעיראק ובסוריה. כמו כן, אלפי חיילים מצבא עיראק ולוחמי המיליציות השיעיות משתתפים במבצע נרחב לשחרור אזורים שנכבשו בידי הארגון הקיצוני.

קרב משמעותי ביותר נערך בעיר תיכרית שבמרכז המדינה, שם החל החודש מבצע לכיבוש העיר מחדש, בגבוי איראן. אם העיר אכן תשוחרר, כפי שצופים בבגדאד, יהיה זה הישג משמעותי לכוחות העיראקיים, שככל הנראה יסלול את הדרך למתקפת נגד במוסול בצפון המדינה, העיר הגדולה ביותר בעיראק שנפלה לידי דאעש.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully