וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות לפיגוע בתוניסיה; תשעה חשודים נעצרו

בהקלטה שפרסם לכאורה הארגון הקיצוני או שיבח את שני פעיליו, אזרחי תוניסיה, על הפיגוע במוזיאון הלאומי, שבו נהרגו 23 בני אדם, ואמר כי "זו רק ההתחלה". לפי הרשויות במדינה, ארבעה מהעצורים מעורבים ישירות בפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יומיים אחרי הפיגוע במוזיאון הלאומי של תוניסיה בסמוך לפרלמנט בבירה תוניס, שבו נהרגו 23 בני אדם, ובהם 20 תיירים, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שישי) אחריות למעשה. במקביל, הרשויות במדינה עצרו תשעה חשודים במעורבות בפיגוע. מלשכת הנשיאות במדינה נמסר כי ארבעה מהעצורים חשודים בקשר ישיר לפיגוע ואילו האחרים חשודים ב"קשרים לתא" שעמד מאחורי המעשה.

בהודעה מוקלטת שפרסם לכאורה דאעש בטוויטר, הוא שיבח את שני "אבירי החליפות" שביצעו את הפיגוע וכינו את המתקפה "פלישה מבורכת לאחד ממעוזי הכופרים והחטא בתוניסיה המוסלמית". כמו כן, טענו אנשי הארגון בהקלטה כי הפיגוע האחרון הוא "רק ההתחלה" של שפיכות הדמים המתוכננת. לא ניתן לפי שעה לאמת את מקורה של ההקלטה.

בהודעה מסר הארגון הקיצוני את שמותיהם של שני מבצעי הפיגוע לכאורה, אבו זכריה אל-תוניסי ואבו אנאס אל-תוניסי, שניהם אזרחי המדינה. עם זאת, ככל הנראה מדובר ב"שמות מלחמה", ולא ברור כיצד הם מתיישבים עם זהויות המחבלים הידועות לרשויות, שפרסמו כי שני המחבלים שחוסלו בזירת הפיגוע הם יאסין לאבידי וחאתם חשנאווי. לאבידי היה מוכר קודם לכן לרשויות, אולם לדברי ראש הממשלה חביב א-סיד, לא היו התרעות על "משהו ספציפי" שקשור אליו ולא היה ידוע על קשרים בינו לבין ארגוני טרור כלשהם.

מסע הכיבוש של דאעש - כל הכותרות:
שוב נופלים מהשמים: סרטון האימונים המפדח של לוחמי דאעש
בריטניה: 3 נערים שניסו להצטרף לדאעש גורשו מטורקיה ונעצרו
הכורדים בעיראק: דאעש ניסה למלכד מכונית בנשק כימי

שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למוזיאון בעת התבצרות המחבלים/רויטרס

השר לביטחון הפנים של תוניסיה, ראפיק שלי, מסר כי שניים מהחשודים שנעצרו עברו אימוני שימוש בנשק במחנות אימונים בלוב. לדבריו, הם הופעלו מתאים רדומים בתוך תוניסיה, אולם השר לא פירט מי הפעיל אותם. "הם עזבו את המדינה ללוב באופן בלתי-חוקי בדצמבר האחרון והם הצליחו לעבור אימונים בנשק שם", סיפר שלי לערוץ טלוויזיה מקומי. בנוגע למפעילים של המחבלים הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שהם יכולים ליזום פעולות, אך עלינו לגבש את המידע כדי לבצע מעצרים".

בינתיים, כוחות צבא ממשיכים להתפרס בערים מרכזיות במדינה כחלק מכוננות מוגברת בעקבות הפיגוע הקטלני. "אני רוצה שהעם התוניסאי יבין שאנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה חסרת רחמים נגד הטרור, והמיעוטים האכזריים הללו אינם מפחידים אותנו", אמר היום הנשיא אל-באג'י א-סבסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015/רויטרס

הפיגוע אירע ביום רביעי האחרון, כשקבוצת מחבלים, חמושים ברובים, הגיעו למוזיאון הלאומי "ברדו". הם פתחו באש לעבר תיירים מחוץ למבנה ואז נכנסו, לקחו כמה בני ערובה והתבצרו במקום. כוחות הביטחון כיתרו את המוזיאון וחיסלו שני מחבלים בתום חילופי אש, שבמהלכם נהרג שוטר. כל השבויים שוחררו בשלום, אך ככל הנראה שלושה מהתוקפים הצליחו להימלט.

לארגון "המדינה האיסלאמית" יש אלפי אזרחי תוניסיה הנלחמים בשורותיו בעיראק ובסוריה, ועל פי דיווחים, מאות מהם שבו למולדתם, מה שעורר דאגה במדינה הצפון אפריקנית בנוגע לאפשרות של מתקפות טרור בשטחה. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שדאעש מקבל אחריות לפיגוע בתחומי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully