וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 3 נערים שניסו להצטרף לדאעש גורשו מטורקיה ונעצרו

15.3.2015 / 19:15

השלושה - בני 19 ו-17 - נתפסו על ידי הרשויות באיסטנבול אחרי שקיבלו מידע מהרשויות הבריטיות. לכידתם מגיעה על רקע חבירתן של שלוש נערות בריטיות לשורות "המדינה האיסלאמית"

דאעש פרסם סרטון המאיים על נשיא צרפת ובפיגועים נוספים. יוטיוב, צילום מסך
לוחמי דאעש מצרפת/צילום מסך, יוטיוב

שלושה צעירים בריטים החשודים שתכננו להצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה נעצרו היום (ראשון) בלונדון אחרי שגורשו מטורקיה. השלושה, ששמם לא פורסם, נעצרו בידי הרשויות בעיר איסטנבול לאחר שקיבלו מידע מקדים מהרשויות הבריטית, שלפיו שניים מהם בדרכם למדינה מסוריה. מעצרם מגיע על רקע הצטרפותן של שלוש נערות בריטיות לשורות דאעש, אחרי שנכנסו לשטחה סוריה דרך טורקיה השכנה.

משטרת לונדון מסרה שהם דווחו ביום שישי כי שני נערים בני 17, תושבי העיר, נעדרים ועל פי החשד הם עושים דרכים לסוריה. חקירה נוספת גילתה כי הם חברו לנער נוסף, בן 19. לאחר מכן הם הוטסו בחזרה לבריטניה, שם נעצרו בחשד "להכנות לפעולות טרור". הם נמצאים כעת במעצר בתחנת משטרה בלונדון.

שירותי הביטחון בממלכה מעריכים כי 600 בריטים טסו לסוריה ולעיראק, שם הצטרפו לשורות ארגוני הטרור. המוכר ביותר שבהם הוא מוחמד אמווזי, שמוכר בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט" וערף את ראשיהם של שבויים מערביים בסרטונים של "המדינה האיסלאמית". בבריטניה חוששים מכך שאותם מאות האנשים שחברו לארגונים הקיצוניים ישובו למדינה ויבצעו פיגועים.

לקריאה נוספת על דאעש
מטענים ומבנים ממולכדים: דאעש מנהל קרב נואש בתיכרית
הכורדים בעיראק: דאעש ניסה למלכד מכונית בנשק כימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully