וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטענים ומבנים ממולכדים: דאעש מנהל קרב נואש בתיכרית

14.3.2015 / 1:00

כוחות הביטחון העיראקיים נאלצו לעצור את התקדמותם בשל הלחימה העיקשת מצד לוחמי "המדינה האיסלאמית", ששולטים עדיין על מחצית מהעיר. עתה ממתינים בשטח לסיוע נוסף, אך בבגדאד בטוחים בניצחון." נחגוג את שחרורה של תיכרית מהאויב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוחות הביטחון של עיראק נעצרו אמש (שישי) במהלך ניסיונם לשחרר את העיר תיכרית מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לוחמי הארגון הקיצוני שמנסים בכל כוחם להגן על העיר האסטרטגית, מנהלים לוחמת גרילה נגד אלפי החיילים ולוחמי המיליציות השיעיות שמשתתפים במבצע הנרחב. המבצע לכיבוש העיר מחדש החל ב-3 במרץ בגיבוי איראן, אך עתה ממתינים הכוחות לסיוע נוסף. לדברי גורם ביטחוני, הם לא ימשיכו להתקדם עד להגעת הכוחות החדשים.

דאעש, שעדיין שולט על כמחצית משטח העיר, מצליח לעכב את המבצע באמצעות ירי צלפים, מטענים ומבנים ממולכדים. לוחמי דאעש עדיין מתבצרים במתחמי הארמונות שנבנו בתקופת סדאם שמשמים מפקדותיהם. בשלב זה, הם עדיין שולטים על המתחם כמו גם על לפחות שלושה מחוזות נוספים במרכז העיר. בשעות הבוקר תקפו כוחות מיוחדים של צבא עיראק בית ספר לרפואה בדרום העיר, אך לוחמי "המדינה האיסלאמית" הצליחו להדוף אותם. לדברי גורם ביטחוני, שלושה מהחיילים נהרגו במהלך הפשיטה הכושלת. כמו כן, שישה אנשים נוספים נהרגו מפיצוץ רכבי צבאי ממולכד בסמוך לעמדה של הצבא ממערב לעיר.

לקריאה נוספת
טורקיה: סוכן של מדינה חברה בקואליציה הבריח נערות לדאעש
צעיר אוסטרלי תכנן פיגוע במלבורן - ונהרג בשורות דאעש
בשל הדמיון לדאעש: ירדן תשנה את המדים של מנקי הרחובות

לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
מכונית תופת שהתפוצצה בתיכרית, חמישי/רויטרס

חרף הבלימה בשדה הקרב, בבגדאד בטוחים שהמשימה תושלם בקרוב. אם יצליחו כוחות הביטחון להשתלט מחדש על תיכרית, זאת תהיה הפעם הראשונה שעיראק תצליח לשחרר עיר מידי הארגון הסוני הקיצוני. לדברי האדי אל-אמירי, שעומד בראש המיליציה השיעית "ארגון בדר", תוצאות הקרב על העיר אינן מוטלות בספק, אך הכוחות זקוקים לעוד זמן. "אנחנו לא ממהרים. יש לנו תכנית ואנחנו עובדים לפיה", הסביר אל-אמירי, שהפך לאחד האנשים החזקים במדינה, במהלך ריאיון שהעניק מהחזית לרשת טלוויזיה מקומית. "גם אם הקרב יימשך עוד שניים, שלושה או ארבעה ימים זה בסדר. אנחנו נחגוג את שחרורה של תיכרית מהאויב".

כחלק מהתגבורת, כוחות הנאמנים לאיש הדת השיעי הבכיר מוקתדא א-סאדר צפויים להצטרף בקרוב לקרב. לפחות 1,500 לוחמים, החברים במיליציית "חטיבות השלום" הגיעו כבר לעיר השיעית הקדושה סמארא, שנמצאת מדרום לתיכרית. זאת, אחרי שא-סדאר הודיע לפני כמה ימים כי מבטל את "ההקפאה" של השתתפות כוחותיו בלוחמה נגד דאעש. הוא השעה את פעילות אנשיו אחרי הדיווחים שלפיהם ביצעו מיליציות שיעיות אחרות פעולות תגמול בתושבים הסונים במהלך מבצעים אחרים במדינה. גורם רשמי מסר כי הלוחמים צפויים להתקדם לעבר תיכרית במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully