וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר אוסטרלי תכנן פיגוע במלבורן - ונהרג בשורות דאעש

ג'ייק בילארדי, בן 18, נלחם לצד "המדינה האיסלאמית" בעיראק, עד שפוצץ עצמו בעיר רמאדי, במתקפה משולבת. בבלוג שכתב, תיאר את כוונתו "לדקור אנשים במרכזי קניות ובבתי קפה, ולהתפוצץ בקרב הכופרים"

נער אוסטרלי שהצטרף לדאעש ונלחם בעיראק. טוויטר, צילום מסך
בילארדי/צילום מסך, טוויטר

נער אוסטרלי שהצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק, ונהרג אתמול (רביעי) בפיגוע התאבדות בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר, תכנן "שורת פיגועים במלבורן" – כך דווח בעיתון "גרדיאן". ג'ייק בילארדי, בן 18, ככל הנראה נהרג בפיצוץ של כ-12 מכוניות תופת, שהביאו למותם של לפחות 17 בני אדם.

על פי הודעה שפורסמה בחשבון טוויטר המזוהה עם "המדינה האיסלאמית", בילארדי, או "אבי עבדאללה אל-אוסטרלי", כפי שכונה, היה בין "השאהידים" של אותה מתקפה משולבת אתמול. כמו כן, פורסמו תמונות שלו מתכונן לפעילות.

עוד בוואלה חדשות:
בשל הדמיון לדאעש: ירדן תשנה את המדים של מנקי הרחובות
חשד: 5 צעירים מהמשולש הפיצו חומרי תעמולה של דאעש
עריק מדאעש: ראיתי את ג'ון הג'יהאדיסט עורף ראש

בבלוג שנמחק לאחרונה, אשר ככל הנראה היה שייך לו, תיאר בילארדי את התהליך שעבר, כפעיל פוליטי צעיר, שמצא את מקומו בקרב הלוחמים האיסלאמיסטים. על פי הבלוג, שהפרטים המופיעים בו תואמים את פרטי חייו של בילארדי, הוא תכנן פיגועים נגד "קונסוליות זרות או מטרות פוליטיות וצבאיות, כמו גם תקיפות רימון ודקירה במרכזי קניות ובבתי קפה".

נער אוסטרלי שהצטרף לדאעש ונלחם בעיראק. טוויטר, צילום מסך
כלי הרכב שבו ככל הנראה פוצץ בילארדי את עצמו, לפי פרסום של דאעש/צילום מסך, טוויטר

על פי התיאור של בילארדי, בן למשפחה שאינה מוסלמית, "שיא המתקפה יהיה כשאפוצץ חגורת נפץ בקרב הכופרים". על פי ההערכות, הוא אף החל לאסוף חומרי נפץ ולהרכיב מטען, אולם הפסיק את פעילותו מחשש שיתגלה על ידי הרשויות באוסטרליה. במקום זאת, הוא התמקד בניסיונות להגיע לגבול סוריה.

בחודש ינואר האחרון, פרסם בילארדי את "המניפסט" שלו, לאחר שהבהיר כי "מבצע מות הקדושים" שלו קרב, וברצונו לחלוק את סיפורו עם קוראי הבלוג. בדבריו, הוא תיאר כיצד הפך מ"תלמיד אתאיסט במלבורן לחייל שמוכן להקריב את חייו עבור האיסלאם". לדבריו, עוד כשנחשף לפלישה המערבית לעיראק ולאפגניסטן, מיד הזדהה עם ארגוני המורדים, וזו הייתה "נקודת מפנה" עבורו, למרות שהמשיך להגדיר את עצמו אתאיסט.

"'המלחמה בטרור' סימנה עבורי את תחילתו של תיעובי המוחלט של המערכת שעליה מבוססת אוסטרליה ושעליה מבוסס רוב העולם, ושל ההתנגדות אליה", כתב. "באותו רגע גם הבנתי כי יש צורך במהפכה עולמית אלימה, על מנת להשמיד את מערכת השלטון הזאת, ושאני ככל הנראה איהרג במאבק הזה".

עוד באותו נושא

השניות הגורליות שהביאו לסיומו של המצור בלב סידני

לכתבה המלאה
ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, בביקור בשנגחאי, סין, 11 באפריל 2014. רויטרס
"מצב מחריד לחלוטין". אבוט/רויטרס

בילארדי יצר קשר עם לוחם איסלאמיסטי שהסכים להבריח אותו. בדבריו, הוא לא חושף כיצד הצליח לחמוק מאוסטרליה, אולם הוא מציין כי נכנס לסוריה דרך הגבול הטורקי, באזור העיר חאלב. לאחר "מבצע התאבדות שכשל" בעיר באג'י, הוא היה נחוש לבצע בכל זאת פיגוע התאבדות. "ההחלטה הזאת הביאה אותי לעיר הגדולה אך הצנועה, רמאדי", כתב.

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, תיאר אמש את סיפורו של בילארדי "מצב מחריד לחלוטין". לדבריו, "זה מראה על המשיכה שיש לכת המוות הזאת על צעירים, וחשוב שנעשה הכול על מנת לנסות להגן על אנשינו מפני המשיכה של האידאולוגיה המזעזעת, הזרה והקיצונית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully