וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק מדאעש: ראיתי את ג'ון הג'יהאדיסט עורף ראש

מתורגמן לשעבר של הארגון, שברח לטורקיה, סיפר ל"סקיי ניוז" כי בזמן שהחטוף היפני קונג'י גוטו הוצא להורג, הוא ראה זאת מקרוב. "ג'ון היה הבוס הגדול, הוא כל הזמן אמר לכולם למהר"

צילום: רשת סקיי, עריכה: יאיר דניאל

עריק מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) טוען כי הוא היה עד להוצאה להורג שביצע עורף הראשים של הארגון, הידוע בשם ג'ון הג'יהאדיסט, שלאחרונה נחשפה זהותו האמיתית. בריאיון שערך מטורקיה עם רשת "סקיי ניוז" ופורסם היום (שלישי), סיפר "סלאח", ששימש מתורגמן של הארגון, כי האיש שמופיע בתיעודים המחרידים הוא אכן מוחמד אמווזי בן ה-26, שגדל בלונדון והפך לפני הארגון הקיצוני ברחבי העולם.

לדבריו, אמווזי הוא האחראי להוצאות להורג של זרים בארגון וכי מעשיו הרצחניים זוכים לכבוד ולפחד בשורות דאעש. באנגלית רצוצה סיפר אמווזי כי הוא הועסק על ידי הארגון כדי לשכנע בני ערובה זרים שהם בטוחים. הוא האדם היחיד שהודה כי ראה את ג'ון הג'יהאדיסט בפעולה.

"בזמן שהוא הרג את קנג'י גוטו (אחד מהחטופים היפנים), ראיתי זאת בשידור חי, אבל לא מקרוב", אמר "סלאח", שדיבר בשם בדוי. "אחרי שהוא הרג אותו, שלושה או ארבעה אנשים הגיעו, לקחו את הגופה ושמו אותה במכונית. לאחר מכן, ג'ון הלך בכיוון שונה". לדבריו, ג'ון היה הבוס שפיקד על ההוצאה להורג. "איש ממוצא טורקי אמר 'שים את המצלמה שם ושנה את המיקום שם', אבל ג'ון היה הבוס הגדול. הוא כל הזמן אמר לכולם: 'מהר, מהר, מהר, אנחנו צריכים לסיים'. רק הוא חילק פקודות והאחרים פעלו".

דאעש הוציא להורג את העיתונאי היפני קנג?י גוטו. רויטרס
ג'ון הג'יהאדיסט לפני הוצאת החטוף היפני קונג'ו גוטו להורג/רויטרס

סלאח ציין כי ייתכן שהכבוד שלו זוכה אמווזי בשורות הארגון נובע מהרצון שלו לרצוח זרים. "אולי משום שהוא משתמש בסכין", אמר. "אני לא יכול להבין מדוע הוא כה חזק. כל אחד יכול להרוג סורי, אבל רק ג'ון יכול להרוג זרים". לטענתו, הזרים שנחטפו בידי הארגון חוו כמה הוצאות להורג מדומות עד שאכן נערף ראשם. הדבר עשוי להסביר מדוע רבים מבני הערובה היו רגועים בסרטונים שהופצו באינטרנט ותיעדו את הוצאתם להורג.

"הוא אמר לי: 'תגיד להם שזה רק וידאו ולא נהרוג אתכם. אנחנו רוצים שהממשלות שלכם יפסיקו לתקוף את סוריה. אין לו בעיות אתכם, אתם רק האורחים שלנו'. לכן, הם לא דאגו. כל הזמן אמרתי להם אל תדאגו, אבל תמיד ידעתי שהם ימותו", סיפר סלאח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully