וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הדמיון לדאעש: ירדן תשנה את המדים של מנקי הרחובות

הרשויות בעמאן החליטו להחליף את צבע המדים של עובדי התברואה לאחר שאחיו של הטייס מועז אל-כסאסבה, שנשרף למוות בידי הארגון, פצח בקמפיין אינטרנטי לצורך העניין. עם זאת, לאחר שהוחלט כי הצבע החדש יהיה טורקיז, התעוררה בעיה חדשה

צילום מסך

(תיעוד: רגעיו האחרונים של הטייס הירדני)

הרשויות בעמאן, בירת ירדן, ישנו את מדיהם של מנקי הרחובות בעקבות תלונות על כך שהם מזכירים את הסרבלים הכתומים שבהם לבושים אסירי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לפני הוצאתם להורג. המדים הכתומים של מנקי הרחובות בעיר הם מחזה נפוץ, אולם לאחר שדאעש שרפו למוות את הטייס מועז אל-כסאסבה, נפתח קמפיין באינטרנט הקורא לשנותם.

הקמפיין החל ביוזמתו של ג'וואד אל-כסאסבה, אחיו של הטייס שהוצאתו להורג עוררה זעם גדול בממלכה. תוך זמן קצר, נענו הרשויות בעיר הבירה, שבה 4,600 עובדי תברואה, לבקשה. הן פרסמו צו חדש שלפיו ייצרו 20 אלף מדים חדשים עד ה-21 במרץ, משום ש"הצבע הכתום הפך למזוהה עם פעולות הטרור של דאעש". הרשויות טענו כי עובדי התברואה הם "יותר מדי מסורים ונאמנים" כדי לאפשר ל"תדמיתם הנקייה" להיפגע מהדמיון לדאעש.

לקריאה נוספת על "המדינה האיסלאמית"
הורי "סוכן המוסד" שהוצא להורג בידי דאעש: "נכנסו לו לראש"
ניסיון הבריחה הנועז של אסירי דאעש מצפון סוריה

עובדי תברואה ברחובות עמאן, בירת ירדן. טוויטר, צילום מסך
מנקי רחוב בעמאן, בירת ירדן/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, מיד עם קבלת ההחלטה צצה בעיה חדשה. לאחר שנקבע כי צבע המדים החדשים יהיה טורקיז, רבים החלו לטעון כי הם דומים מדי לחולצות של קבוצת הכדורגל אל-פייסלי, אחת משתי הקבוצות הבכירות בירדן. פרט לסמליות הספורטיבית, לצבע הטורקיז יש גם רגישות פוליטית – בעוד שמרבית אוהדי אל-פייסלי הם צאצאי הממלכה ההאשמית, מרבית אוהדי הקבוצה היריבה אל-ויחדאת הם פליטים פלסטינים. כפשרה, נקבע כי צבע המדים החדשים יהיה ירוק זית.

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully