וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי "סוכן המוסד" שהוצא להורג בידי דאעש: "נכנסו לו לראש"

11.3.2015 / 13:03

הוריו של מוחמד מוסלם ממזרח ירושלים מכחישים את טענות ארגון "המדינה האיסלאמית", שלפיהם בנם נשלח לסוריה כדי לרגל עבור ישראל. "הם כלאו אותו, הכו אותו וגרמו לו להודות"

צילום: שלמה מור – צופן מצב, עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אמש סרטון שבו מוצגת הוצאתו להורג של מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם, תושב מזרח ירושלים. הוריו, סעיד ואום-אחמד, הכחישו היום (רביעי) את טענת הארגון, שלפיהם הוא היה סוכן מוסד ונשלח לרגל עבור ישראל. "הם לקחו אותו כקורבן רק כדי שהעולם יפחד מהם", אמר האב. "מרגל בן 19? לא ייתכן!", הוסיפה האם.

לדברי האב, אם הטענות נגד בנו היו נכונות, מצב המשפחה היה טוב בהרבה. "אימא שלו לא הייתה עובדת בבתים ולא בניקיון, וגם לא אח שלו", אמר. "אם זה היה נכון, הייתי חי כמו מלך פה. אבל תראה, אני עובד קשה, כל יום 12 שעות על ההגה. אנחנו מחפשים רק לאכול ולגדל את הילדים ולחתן אותם, זהו. אם מוחמד היה מרגל היו רואים עליו כסף, הוא היה מתלבש יפה".

איום דאעש || סיקור מיוחד בוואלה חדשות
ניסיון הבריחה הנועז של אסירי דאעש מצפון סוריה
עריק מדאעש: ראיתי את ג'ון הג'יהאדיסט עורף ראש
דאעש פונה לחירשים-אילמים והפיק סרטון בשפת הסימנים

מוסלם ואום-אחמד, הוריו של מוחמד מוסלם, צעיר ממזרח ירושלים שהוצא להורג בידי דאעש - 10 במרץ 2015. רויטרס
הוריו של מוחמד, סעיד ואום-אחמד מוסלם, בביתם במזרח ירושלים/רויטרס

"אתמול הרבה חבר'ה מ'אגד', נהגים, התקשרו אליי, לא האמינו. לא האמינו בכלל למה שקרה", הוסיף. על בנו סיפר כי הוא "היה ילד חייכן, שעוזר לכולם ומתנדב בכיבוי אש". "איך נכנסו לראש שלו - אני לא יודע", אמר בעצב.

בהמשך, סיפר סעיד שבנו נשבה בידי דאעש בגבול בין סוריה לטורקיה, "כשניסה לחזור הביתה בגלל אמו החולה. הם כלאו אותו והכו אותו וגרמו לו להודות, וכמובן שההודאות הללו מופיעות בסרטון. הם אמרו למוחמד להגיד שהוא עבד עבור הישראלים, מוחמד לא אמר את זה על דעת עצמו". לדבריו, "כל אדם בעל כבוד עצמי היה מוכן שיוציאו אותו להורג, רק לא לומר כאלה דברים, אבל הם דחקו במוחמד לומר זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
משפחתו של מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם מירושלים שהוצא להורג על ידי דאעש. נועם מושקוביץ
"מרגל בן 19? לא ייתכן!". משפחתו של מוחמד בביתם, היום/נועם מושקוביץ

בסרטון שפורסם אמש נראה מוסלם כשהוא לבוש במדים הכתומים של שבויי הארגון ולידו שני פעילים חמושים, בהם ילד קטן, שיורה בראשו. לפני כן, נערך עם מוסלם ריאיון שבו סיפר לכאורה על הכשרתו כסוכן מוסד עד שהסתנן לשורות "המדינה האיסלאמית" ונחשף על ידם.

בריאיון שפורסם עמו בחודש שעבר, במסגרת מגזין הארגון "דאביק", צוטט מוסלם באומרו כי "על כל המבקשים לרגל נגד 'המדינה האיסלאמית' לדעת: אל תחשבו שאתם חכמים ושתצליחו לשטות בהם. לא תצליחו כלל".

לאורך כל הריאיון, מוסלם הוצג כ"מורתאד", מוסלמי שחזר בו מאמונתו וכפר בדת. הוא סיפר על דרכו לכאורה לשורות המודיעין הישראלי: "היה לנו שכן יהודי שעבד במשטרה. הוא הגיע יום אחד וביקש ממני לעבוד עבור המודיעין הישראלי. אמרתי לו שאחשוב על כך, ואז שאלתי את אבי ואת אחי מה דעתם. שניהם עודדו אותי לעשות זאת, ואמרו לי שזאת עבודה טובה. הם אמרו שיש בזה הרבה כסף, ושאפשר להתקדם לעמדות בכירות. בשלב הזה, הבנתי שגם הם עובדים כמרגלים".

משפחתו של מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם מירושלים שהוצא להורג על ידי דאעש. נועם מושקוביץ
"אם היה מרגל היו רואים עליו ". אביו של מוחמד, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully