וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תשטו בנו": דאעש פרסם ריאיון עם "מרגל מהמוסד שנלכד"

הארגון פרסם ריאיון עם צעיר בן 19 מירושלים, שלטענת "המדינה האיסלאמית" ריגל בשירות המודיעין הישראלי. "אבי אמר לי לחזור, אבל היה כבר מאוחר מדי", סיפר. ומה סיפרה בת הזוג של המחבל מפריז?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ריאיון עם מרגל של המוסד הישראלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"על כל המבקשים לרגל נגד 'המדינה האיסלאמית' לדעת: אל תחשבו שאתם חכמים ושתצליחו לשטות בהם. לא תצליחו כלל" – כך צוטט "מרגל ישראלי" שנחשף על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. בגיליון החדש של מגזין התעמולה הרשמי של הארגון, "דאבק", שפורסם היום (חמישי), מופיע ריאיון עם מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם, תושב ירושלים בן 19, שריגל לכאורה עבור המוסד הישראלי בשורות הארגון האיסלאמיסטי – ונתפס.

איום דאעש: הרשות הפלסטינית עצרה כ-15 חשודים בגדה

לאורך כל הריאיון, מוסלם מוצג כ"מורתאד", מוסלמי שחזר בו מאמונתו וכפר בדת. הוא סיפר על דרכו לשורות המודיעין הישראלי: "היה לנו שכן יהודי שעבד במשטרה. הוא הגיע יום אחד וביקש ממני לעבוד עבור המודיעין הישראלי. אמרתי לו שאחשוב על כך, ואז שאלתי את אבי ואת אחי מה דעתם. שניהם עודדו אותי לעשות זאת, ואמרו לי שזאת עבודה טובה. הם אמרו שיש בזה הרבה כסף, ושאפשר להתקדם לעמדות בכירות. בשלב הזה, הבנתי שגם הם עובדים כמרגלים".

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה על תכנית המלחמה בדאעש: נביס אותו ללא מלחמה קרקעית
משפחת החטופה האמריקנית: "קיילה נגעה בלב העולם כולו"
חטוף דאעש שוב "מדווח" מהשטח: "חאלב ממשיכה לשגשג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התחלתי להתנהג בצורה שאינה אופיינית, למרות ההדרכה שקיבלתי מהמוסד". מוסלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "פגשתי בחור בשם אלי. הוא בכיר במודיעין, ואחראי על המחסומים בגדה המערבית. הוא הגיע לבית שלנו, וסיפר לי על כל היתרונות של העבודה". מוסלם סיפר כי הוא קיבל שכר בסיס של 5,000 שקלים, עם בונוסים. "ככל שהמשימה הייתה גדולה יותר והמידע ערכי יותר, כך היו משלמים לי יותר", הוסיף.

מוסלם סיפר כי הוא עבר הכשרה ב"שליטה עצמית וכיצד לשרוד חקירה" במשך חודש, במחנה אימונים סמוך לכפר ענאתא שממזרח לירושלים. כמו כן, לדבריו, לימדו אותו כיצד להוציא מידע מאנשים, והוא קיבל הכשרה בשימוש בנשק. לאחר מכן, החל לפעול בשטח נגד סוחרי נשק ו"כל מי שתכנן לחדור לשטח היהודי".

בשלב מסוים, כך סיפר, הגיע לביתו קצין מוסד בשם מירו. "הוא הודה לי על עבודתי, ועל הסיוע שהענקתי להם. הוא אמר שאם אמשיך כך, יום אחד אוכל לעבוד עבורם". הוא הוסיף: "בפעם הבאה שהוא הגיע, הוא אמר שהם רוצים שאני אעבוד איתם, והזמין אותי לפגישה. הסכמתי".

עוד באותו נושא

בשם אללה: המגזין שמצדיק אונס ורצח של אלפי אזרחים

לכתבה המלאה

"הוא אמר שהם רוצים שאני אבצע משימה גדולה", סיפר. "הם רצו לשלוח אותי לסוריה. שאלתי אותם מה אעשה בסוריה, והוא אמר שהם רוצים לשלוח אותי ל'מדינה האיסלאמית' ולהעביר להם מידע משם". בתמורה, לטענתו, הובטח לו שכר חודשי, בית, וסיוע כספי לאחר שישוב.

הוא היה אמור להעביר מידע בנוגע למחסני נשק, מיקומי בסיסים, ושמות של פלסטינים שהצטרפו לדאעש. "הם הבהירו שלא אתחיל לעבוד עד שאסיים את מחנה האימונים ואת הקורס בשריעה, שאקבל תפקיד ויתחילו לבטוח בי", הוסיף. הוא הוברח בסיוע המוסד לכאורה לטורקיה ומשם לסוריה.

"זמן לא רב אחרי שהגעתי, התחלתי להתנהג בצורה שאינה אופיינית, למרות ההדרכה שקיבלתי מהמוסד", הודה. "גם לא מילאתי חלק מהפקודות של האמיר שלי, וחששתי שכתוצאה מכך הוא החל לחשוד בי. התקשרתי לאבי, וסיפרתי לו על מה שקרה. הוא אמר לי לחזור, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. הייתי תחת מעקב. לוחמי הקודש כלאו אותי, והעבירו אותי מבית סוהר אחד לאחר. במהלך חקירתו, הודיתי שאני מרגל ושעבדתי כסוכן עבור המוסד הישראלי".

בת הזוג של המחבל מפריז: "עיניו בהקו בכל פעם שצפה בסרטוני דאעש"

בגיליון הנוכחי פורסם גם ריאיון קצר עם חיאת בומדיין, בת זוגו של אמדי קוליבאלי, שאחראי לפיגוע במרכול "היפר כשר" שבמזרח פריז, שבמהלכו נהרגו ארבעה בני ערובה. "בשל נאמנותו לחליפות, לוחם הקודש אבו בסיר אל-אפריקי (אמדי קוליבאלי) דאג שרעייתו אום בסיר אל-מוהאג'ירה (חיאת בומדיין) תישלח לארצו לפני מות הקדושים שלו בפיגועים המבורכים בפריז", נכתב בפתח הריאיון.

האם האישה המבוקשת ביותר בצרפת מופיעה בסרטון חדש של דאעש?

בומדיין סיפרה כי קוליבאלי "מאוד שמח" כששמע על הקמת החליפות הרשמית בשטחים שבשליטת הארון בעיראק ובסוריה. לדבריה, "הוא מיד האמין בחליף (מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי) ובחליפות, ונשבע אמונים". היא מסרה דברי תמיכה נלהבים ללוחמי הארגון, וקראה לנשים "לנחם ולעודד" את בני זוגן, את אחיהן, אבותיהן ובניהן.

בומדיין סיפרה: "עיניו בהקו בכל פעם שהוא צפה בסרטונים של 'המדינה האיסלאמית'. הוא היה אומר, 'אל תראי לי את זה', כי בכל פעם שהיה רואה את הסרטונים, היה בו דחף להגר (לסוריה), וזה היה מונע ממנו לממש את כוונתו להוציא לפועל את המבצע בצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully