וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום דאעש: הרשות הפלסטינית עצרה כ-15 חשודים בגדה

3.2.2015 / 10:30

גורמים פלסטיניים בכירים מסרו לוואלה! חדשות כי חלק מהחשודים נעצרו בגין הזדהות רעיונית עם "המדינה האיסלאמית" וחלק בגין קשר ממשי עם הארגון. במקביל, בעזה מסתתר פעיל מרכזי של ארגון טרור בסיני

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

(צפו בפתיחת משפטם של נאשמים בתכנון הקמת תא של דאעש בישראל, אתמול)

הרשות הפלסטינית מחזיקה בבתי הכלא שלה כ-15 פלסטינים החשודים בקשרים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך מסרו היום (שלישי) גורמים פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות. החשודים נעצרו בחודשים האחרונים בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה, חלקם בגין הזדהות אידיאולוגית עם דאעש, ואילו אחרים נחשדו בקשרים ממשיים לארגון. עד כה עצרה הרשות עשרות בני אדם בחשדות דומים ורובם שוחררו.

בין היתר נחקרה פלסטינית בעלת אזרחות מערבית, שעלה חשש כי היא עומדת בקשר עם גורמים בדאעש. היא נעצרה ונשפטה למאסר, ושוחררה כשסיימה לרצותו. נוסף על כך, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים גילו כי תושבת ישראל ממזרח ירושלים, פלסטינית גרושה ואם לשני ילדים, גויסה לדאעש ויצאה לסוריה כדי להילחם בשורות הארגון. אותה אישה נמצאת כיום ברקה שבסוריה, שהיא מרכז פעילותו של הארגון באזור עיראק וסוריה. ילדיה מתגוררים באחד הכפרים הסמוכים לירושלים.

מסע הכיבוש של דאעש - כל הכותרות:
ישראלי נפצע קשה בלחימה עם דאעש בעיראק, שב לארץ - ונעצר
דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של השבוי היפני השני
מפלות לדאעש: כובאני שוחררה, צבא עיראק שחרר מחוז

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש ברקה שבסוריה ביולי האחרון/רויטרס

על פי הגורמים, מנגנוני הביטחון של הרשות עומדים בקשר עם מערכת הביטחון בישראל בנושא פעילות דאעש בשטחים, ושני הצדדים פועלים על מנת לסכל כל אפשרות של הקמת תאי דאעש באזור. עוד מסרו הגורמים כי ברצועת עזה מסתתר כיום אחד מבכירי המבוקשים במצרים, מראשי ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" המסונף לדאעש. האיש, שאדי אל-מניעי, נמלט מסיני לתוך הרצועה, ולדברי הגורמים הוא עומד בקשרים עם בכירים בחמאס בעזה, ובהם אימן נופל, מראשי הזרוע הצבאית של הארגון.

עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת המעורב בהקמת שלוחה של דאעש, ביהמ"ש בחיפה. פברואר 2015. ערן גילווארג
עו"ד עלא א-דין בבית המשפט, אתמול/ערן גילווארג

בישראל מוחזקים כעת, בכלא או במעצר עד תום הליכים, 16 ערבים ישראלים שמיוחס להם קשר לדאעש. אתמול נפתח בבית המשפט המחוזי בחיפה משפטם של שבעה צעירים הנאשמים שתכננו להקים תא של דאעש בישראל. הצעירים, הנאשמים בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי-מותרת, תמיכה בארגון טרור וניסיון מגע עם סוכן חוץ, הכחישו את הטענות נגדם. "ביבי רוצה לעשות פוזה בגלל הבחירות, ואנחנו משלמים על זה", טען אחד מהם. "השב"כ עצר אותנו כי ישראל רוצה לרצות את העולם".

אחד הנאשמים הוא עו"ד עלא א-דין, בן 40, הנחשב למנהיג הקבוצה. לפני תחילת הדיון אתמול, הוא נכנס לאולם המשפט כשפניו מכוסות. מלבד מטר קללות שזרק לעבר העיתונאים, הוא הוסיף: "אני לא רוצה להיות פה. אני בא למשפט, לא בשביל שיצלמו אותי. קפצו לי".

מוחמד בשיר, ראש עיריית סכנין לשעבר ואביו של הנאשם פאדי בשיר, העריך כי לבנו אין קשר לדאעש. "אני לא יודע, אבל אני חושב שהוא בכלל לא חשב על זה אף פעם", אמר בפתח הדיון. "אמנם יש לו מחשבות, דעות, אידיאולוגיה, אבל עד כדי כך שנגיע לבית המשפט – אני לא חושב".

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully