וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלות לדאעש: כובאני שוחררה, צבא עיראק שחרר מחוז

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שהכוחות הכורדיים בעיר שבצפון סוריה כבשו מחדש את העיר לאחר כמעט ארבעה חודשים. במקביל, מחוז דיאלא במזרח עיראק שב לשליטת הממשלה. דאעש קורא למוסלמים במערב לבצע פיגועים

צלמים זמניים מורשים

המיליציות הכורדיות כבשו מחדש את העיר כובאני שבצפון סוריה מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אחרי כמעט ארבעה חודשים – כך מסר היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, יחידות ההגנה של העם (YPG), המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, ולוחמים בצבא סוריה החופשי הצליחו להניס את שארית הכוחות של דאעש בעיר האסטרטגית שעל גבול טורקיה.

מדובר בתבוסה קשה עבור ארגון "המדינה האיסלאמית", ששלח אלפי לוחמים, טנקים וארטילריה לעיר במהלך 112 ימי הקרב. בשלב מסוים שלטו לוחמי הארגון הקיצוני על כמחצית משטח העיר, אולם כוחות הקואליציה הבינלאומית נחלצו לעזרת הכוחות המקומיים והחלו להפציץ באופן יומיומי יעדים של דאעש בעיר.

לקריאה נוספת על "המדינה האיסלאמית"
פליטת פה בשידור: ראש הסגל של אובמה חשף את שמה של חטופה אמריקנית
דאעש הוציא להורג את אחד החטופים היפנים

דגל כורדי בכובאני. מתוך טוויטר, צילום מסך
דגל ה-YPG מתנוסס על מגדל תקשורת בכובאני/צילום מסך, מתוך טוויטר

הארגון הסורי, שיושב בבריטניה ועוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות רשת של פעילים בשטח, מסר כי הלוחמים הכורדים בעיר מתקדמים בזהירות אל פאתיה המזרחיים של כובאני, שם לוחמי דאעש הטמינו מוקשים לפני שנסוגו מהאזור. "אני רואה את הדגל של ה-YPG מתנוסס בכובאני", סיפר כורדי-טורקי, שמיהר לגבול בין המדינות יחד עם מאות אנשים נוספים, בהם פליטים מהיר עצמה. "אנשים רוקדים ושרים. כולם חשים הקלה גדולה", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לוחמי מיליציות שיעיות ורכבי צבא במהלך מבצע לשחרור מחוז דיאלא שבמזרח עיראק מידי דאעש, 26 בינואר 2015. רויטרס
כוחות של צבא עיראק במבצע לשחרור מחוז דיאלא, היום/רויטרס

במקביל, גם בעיראק ספג הארגון תבוסה בשדה הקרב. לדברי גנרל בכיר בצבא עיראק, כוחותיו שחררו את מחוז דיאלא שבמזרח המדינה מידי דאעש. "אנחנו מכריזים על שחרור מחוז דיאלא מידי הארגון", אמר הגנרל עבד אל-אמיר א-זיידי. "הכוחות העיראקיים שולטים באופן מלא על כל הערים והנפות של המחוז", הוסיף א-זיידי.

לדבריו, הקרב האחרון באזור מאוכלס במחוז החל ביום שישי האחרון באזור מוקדדיה, שנמצאת מצפון לבירת המחוז בקובה. א-זיידי אמר כי 58 מאנשי כוחות הביטחון של הממשלה נהרגו ו-248 נפצעו, בזמן שיותר מ-50 לוחמי דאעש חוסלו. הגנרל הבהיר כי על צבא יהיה לנטרל אלפי מטענים שטמנו לוחמי "המדינה האיסלאמית" ברחבי המחוז.

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
דאעש קורא לבצע פיגועים במערב. לוחמי הארגון בסוריה/רויטרס

בתוך כך, דאעש פרסם היום קטע קול חדש, שבו דובר הארגון קורא למוסלמים החיים במדינות המערב לבצע פיגועים. לדברי אבו מוחמד אל-עדנאני, "כל אדם נאמן שיש לו הזדמנות לשפוך טיפת דם – מוטב שיעשה זאת".

במסגרת ההקלטה, הוא שיבח את הפיגועים בפריז, שבהם נרצחו 12 אנשים במשרדי העיתון הסטירי "שרלי הבדו", 4 אנשים במרכול הכשר ושוטרת. אל-עדנאני בירך גם על הפיגוע בקנדה בחודש אוקטובר, אז ירה אדם חמוש בחייל והסתער על הפרלמנט לפני שחוסל על ידי כוחות הביטחון. כמו כן, הוא התייחס למותו של עבדאללה מלך סעודיה ביום שישי ואמר כי המוסלמים "שמחים על מותו של רודן חצי האי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully