וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג את אחד החטופים היפנים

בסרטון שהפיץ ארגון "המדינה האיסלאמית" מופיעה תמונתו של החטוף קנג'י גוטו, האוחז בתמונת חברו המת, הארונה יוקאווה. ברקע, הוא נשמע מתחנן על חייו. ראש ממשלת יפן: הסרטון כנראה אמין, אנו מזועזעים

יח"צ - חד פעמי

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג את השבוי היפני, הארונה יוקאווה, לאחר שפקע המועד האחרון שהציב הארגון לממשלת יפן לשלם את הכופר הדרוש – כך עולה מסרטון שפורסם אתמול (שבת) באתר יוטיוב.

בסרטון מופיעה תמונתו של השבוי היפני השני, קנג'י גוטו, כשהוא אוחז בנייר ובו שתי תמונות של חברו יוקאווה. בתמונה אחת נראה יוקאווה בחיים ואילו בתמונה השנייה נראה ראשו ערוף. כמה שעות לאחר שפורסם אמר ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי נראה שהסרטון אמין. גם מכון SITE שעוקב אחר ארגוני ג'יהאד, דיווח כי יוקאווה הוצא להורג.

מקור המתנגד לממשלה ואשר נמצא בסוריה אמר לסוכנות הידיעות היפנית "קיודו" כי שמע ששני החטופים היפנים היו בחיים לפחות עד שעות אחר הצהריים. על פי הדיווח, המקור הוא "מקורב לחמושים הקיצוניים".

עוד על החטופים היפנים בידי דאעש:
דאעש דורש 200 מיליון דולר – או שירצח שבויים יפנים
האם יפן תשלם כופר לדאעש בעבור שני אזרחיה החטופים?

אבה הוסיף שיפן לא תיכנע לטרור וקרא לשחרורו של גוטו. לפני שאישר את מהמנותו של הסרטון, אמר אבה כי מדובר ב"אלימות שערורייתית ובלתי מתקבלת". בשיחה עם כתבים הוסיף ראש הממשלה כי יפן דורשת את "שחרורו המידי" של גוטו וכי ממשלתו לא תחסוך במאמצים להבטיח את השחרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתם חייבים ללחוץ על ממשלת יפן". גוטו בסרטון שהופץ אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע התמונה נשמע לכאורה גוטו מתחנן בקולו על חייו. גוטו, בן 47 ויליד העיר סנדאי, מסביר בסרטון כי על מנת להציל את חייו, דורש דאעש לשחרר את המחבלת הכלואה סאג'ידה א-רישאווי, שנפצעה קשה בפיגוע שעשתה בעמאן ב-2005 וממתינה מאז להוצאתה להורג. א-רישוואי היא קרובת משפחה של מנהיג אל-קאעדה בעיראק, אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל על ידי ארצות הברית.

בתחילת הסרטון נכתב כי הוא הועבר לידי משפחתו של גוטו וממשלת יפן. "ראיתם את התמונה של חברי לשבי שהוצא להורג על אדמת החליפות האיסלאמית", פותח גוטו. "אתם מוזהרים. הוצב לכם דד-ליין וראיתם שהחוטפים שלי מתנהגים בהתאם למילותיהם".

גוטו פונה לראש ממשלת יפן אבה ואומר: "אבה, אתה הרגת את הארונה. אתה לא לקחת את האיומים של החוטפים שלי ברצינות ולא פעלת בתוך 72 השעות".

אחר כך, הוא פונה לאשתו, רינקו, ומבקש: "רינקו, אשתי האהובה, אני אוהב אותך ואני מתגעגע לשתי בנותיי. בבקשה, אל תתני לאבה לעשות את אותו דבר במקרה שלי. אל תוותרי. את, יחד עם משפחתנו, חברינו והקולגות שלי בעיתונות החופשית, חייבים להמשיך ללחוץ על הממשלה שלנו. הדרישה שלהם (של החוטפים) קלה יותר. הם הוגנים. הם כבר לא רוצים כסף, כך שאתם לא צריכים לדאוג לגבי מימון טרוריסטים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אלה יכולות להיות שעותיי האחרונות"

בשלב זה, מתייחס גוטו לדרישה החדשה של החוטפים. "הם רק דורשים את שחרורה של 'אחותם' הכלואה סאג'ידה א-רישאווי", הוא מסביר. "זה פשוט. תנו להם את סאג'ידה ואני אשוחרר. ברגע זה, זה למען האמת נראה אפשרי. והממשלה שלנו היא כפסע מזה. הכיצד? הממשלה שלנו מייצגת באופן אירוני את ירדן, שם מוחזקת אחותם סאג'ידה כאסירה בידי המשטר הירדני. שוב, אני רוצה להבהיר כמה קל יהיה להציל את חיי. אתם מביאים להם את אחותם מהמשטר הירדני ואני אהיה משוחרר באופן מידי. אני בתמורה לה".

לבסוף, שב גוטו ופונה לרעייתו. "רינקו, אלה יכולות להיות שעותיי האחרונות בעולם הזה ואני אולי אדם מת שמדבר. אל תתני לאלה להיות מילותיי האחרונות שתשמעי. אל תתני לאבה להרוג גם אותי".

דאעש בסרטון חדש: "200 מיליון דולר - או שנוציא להורג שני אזרחי יפן". צילום מסך
ג'ון הג'יהאדיסט לצד גוטו ויוקאווה בסרטון שפורסם בשבוע שעבר/צילום מסך

ביום שלישי פרסם דאעש סרטון ובו איים להוציא להורג את שני היפנים. בסרטון נראה חבר הארגון ממוצא בריטי, שהתפרסם בשם "ג'ון הג'יהאדיסט" אחרי שערף את ראשיהם של עיתונאים מערביים. הוא פנה לראש ממשלת יפן ודרש ממנו כופר של 200 מיליון דולרים, בתוך 72 שעות, תמורת חייהם של שני החטופים. זאת, בתגובה להודעתו של אבה מיום שבת, ולפיה יעביר 200 מיליון דולר למדינות הנלחמות בדאעש.

אבה הגיב על הסרטון במסיבת עיתונאים בירושלים, שכן משבר בני הערובה אירע במהלך ביקורו בישראל. הוא נשבע להציל את שני השבויים היפנים, ודרש מדאעש לשחרר אותם לאלתר. "חייהם נמצאים בעדיפות עליונה", אמר אבה. "מדובר במעשה בלתי נסלח ואני חש טינה חזקה".

גוטו הוא עיתונאי עצמאי המתמחה בסיקור מלחמה, פליטים ואזורים שנפגעו מאסונות טבע. יוקאווה ככל הנראה נחטף בעיר חאלב בחודש אוגוסט 2014. בסרטון שהופץ בקיץ הוא נראה נחקר על-ידי אנשי דאעש, ששאלו אותו "מדוע אתה מחזיק באקדח". יוקאווה, שנראה בסרטון בחולצת טריקו ובשיער ארוך, השיב כי הוא רופא ו"עיתונאי במשרה חלקית". מקורות אופוזיציה בסוריה דיווחו כי יוקאווה הוא בכיר בחברת אבטחה פרטית, שבא לסוריה כדי להתאמן בנשק. יועץ לחברה הרשומה על שמו ביפן אמר לסוכנות רויטרס כי יוקאווה יצא לסוריה "כי הוא חשב שזה יסייע לו בעבודתו".

(עדכון ראשון: 16:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully