וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יפן תשלם כופר לדאעש בעבור שני אזרחיה החטופים?

על אף שבטוקיו מצהירים כי "לא ייכנעו לטרור", ראש הממשלה שינזו אבה ומזכיר ממשלתו לא שללו לחלוטין את האפשרות שישלמו 200 מיליון דולר ל"מדינה האיסלאמית". דאעש, שנפגע כלכלית מהצניחה במחירי הנפט, משתוקק לבצע את ההסכם

עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הצהיר היום (רביעי) כי ממשלתו "תפעל בכל דרך דיפלומטית אפשרית" על מנת לשחרר את שני אזרחי שנשבו על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית". בכך רמז אבה שטוקיו עשויה להיענות לדרישות הארגון הקיצוני ולשלם עבור קנג'י גוטו והארונה יוקאווה 200 מיליון דולר עד יום שישי בבוקר. בסרטון שפורסם אתמול איים אחד מפעילי דאעש, המוכר בשם "ג'ון הג'יהאדיסט", להוציא את השניים להורג בתגובה להודעת אבה על העברת 200 מיליון דולר למלחמה בארגון.

חיזוק נוסף לאפשרות זאת הגיע מצדו של מזכיר ממשלת יפן, יושיהידה סוגה. סוגה טען כי יפן מנסה ליצור קשר עם דאעש על מנת להסביר לארגון כי הסיוע הכספי שהוצע למדינות הנאבקות בו "לא נועד להרוג מוסלמים" – בניגוד למה שנאמר בסרטון. לפיכך, הסביר סוגה, "הארגון לא צריך לפגוע בשני השבויים היפנים". בתשובה לשאלה אם טוקיו תשלם את הכופר, התחמק סוגה והצהיר רק כי "יפן לא תיכנע לטרור".

דאעש בסרטון חדש: "200 מיליון דולר מממשלת יפן - או שנוציא להורג שני יפנים". צילום מסך
השבויים היפנים קנג'י גוטו והארונה יוקאווה/צילום מסך

דרישת הכופר שהוצגה בסרטון החטופים היפנים הייתה הפעם הראשונה שבה הציג בפומבי ארגון "המדינה האיסלאמית" בקשה לתשלום תמורת שחרור שבויים שבידיו. ככל הנראה הדבר נובע ממצוקה כספית שממנה סובל הארגון וייתכן שהוא אכן יסכים לשחררם אם יועבר הכסף. בעקבות המתקפות האוויריות הרבות של כוחות הקואליציה נגד יעדיו ובשל הירידה החדה במחירי הנפט נפגעו הכנסותיו של דאעש.

לפני הצניחה במחירי חביות הנפט, הרוויח דאעש כשני מיליון דולרים ביום ממכירת הזהב השחור שהפיק בשטחים שתחת שליטתו בעיראק ובסוריה. לדברי גרג אוחננסיאן, פרשן צבאי במוסד לחקר נושאים צבאיים במזרח התיכון ובמפרץ הממוקם בדובאי, יתקשה עתה הארגון לכלכל את שמונה מיליון האנשים שחיים באזורים שכבש. "עתה, עם ירידה של 60% במחירי הנפט, הכנסת תיפגע", הסביר. "ללא ספק תהיה לכך השפעה על היכולת שלהם לשלוט את האוכלוסייה".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים מערביים לדאעש בעיראק
דאעש הוציא להורג 13 צעירים כי צפו במשחק כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully