וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג 13 צעירים כי צפו במשחק כדורגל

ארגון "המדינה האיסלאמית" הרג את הצעירים בעיר מוסול שבעיראק, משום שצפו במשחק כדורגל בין נבחרות ירדן ועיראק. על פי ארגון לזכויות אדם, ההורים מפחדים לאסוף את גופות בניהם, שפזורות ברחוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה מגדלי יונים הוצאו להורג במזרח עיראק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג 13 צעירים בעיר מוסול, השנייה בגדולה בעיראק, שאותה כבש הארגון הקיצוני בקיץ האחרון. חטאם של ה-13 היה צפייה במשחק כדורגל בין נבחרות ירדן ועיראק במסגרת גביע אסיה. פעילי דאעש הקריאו את "פשעם" באמצעות מגביר קול לפני שהוצאו להורג לעיני כל. על פי ארגון זכויות האדם "א-רקה נטבחת בשקט", שפועל מחוץ לסוריה, הורי הצעירים מפחדים לאסוף את גופות בניהם, שעדיין פזורות ברחוב.

מאז כבש הארגון שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה לוחמיו אוכפים את חוקי השריעה בצורה קיצונית. לאחרונה פורסמו תמונות שמתעדות גדיעת ידיים של גנבים והשלכת הומואים מגגות של בניינים. כמו כן, דווח כי אנשי דאעש עצרו לפחות 15מגדלי יונים במזרח עיראק בטענה שהספורט המסורתי מפריע להם להתפלל. גורם ביטחוני במדינה מסר כי שלושה מהם, שהוחזקו במחוז דיאלה שבמזרח המדינה, הוצאו להורג.

בסוריה, משטרת הדת של "המדינה האיסלאמית" הלקתה בפומבי מוזיקאים שניגנו "מוזיקה לא איסלאמית" בחאלב, שבצפון המדינה. העונש בוצע לעיני הציבור ולטענת הארגון המוזיקאים הולקו 90 פעמים. כמו כן, אורגני הקלידים שעליהם ניגנו נהרסו בגין "עלבון למוסלמים". האמנים צולמו כשהם מוכים באזור הרגליים והגב עם מקל מעץ. על פי הדיווח שפורסם מטעם משרד המידע של דאעש בחאלב, אדם שנתפס כשהוא מבריח סיגריות נענש ב-50 מלקות.

לקריאה נוספת על דאעש
דאעש דורש 200 מיליון דולר – או שירצח שבויים יפנים
לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים מערביים לדאעש בעיראק

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully