וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים קנדים לדאעש בעיראק

כוחות מיוחדים של צבא קנדה הותקפו על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" באזור קו החזית עם צבא עיראק. הם השיבו אש, ולא דווח על נפגעים. מדובר במקרה הראשון של לחימה קרקעית מצד כוחות הקואליציה

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
"הפעם הראשונה שהשבנו אש". כוחות של צבא עיראק בלחימה נגד דאעש/AP

כוחות מיוחדים של צבא קנדה נקלעו לאחרונה ללחימה נגד כוחות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בחזית הלחימה מול הצבא העיראקי - כך נמסר אתמול (שני) ממשרד ההגנה של קנדה לסוכנות הידיעות הצרפתית. מדובר בפעילות הקרקעית הראשונה של אחת ממדינות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית נגד דאעש.

קנדה הציבה מטוסי קרב וכוחות מיוחדים בעיראק, והבהירה עד כה כי מטרת הכוחות היא אימון המיליציות הכורדיות בלבד. "החיילים שלי ואני השלמנו פגישת תכנון עם כמה בכירים עיראקיים, כמה קילומטרים מאחורי קו החזית", סיפר תת-אלוף מייקל רולו, "כשהם התקדמו לעבר קו החזית, על מנת לאמת את התכנון ולראות את מה שדנו בו על גבי המפה, הם מיד הותקפו בירי אש חיה של מרגמות ושל תתי-מקלע".

עוד בוואלה! חדשות:
חזית חדשה: קרבות עזים בין הכורדים לצבא אסד
בשל הפסד בקרב: מנהיג דאעש הורה להוציא להורג 56 לוחמים
נפרץ הטוויטר של צבא ארה"ב: "אני אוהב את דאעש"

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
השלמנו פגישת תכנון עם כמה בכירים עיראקיים, כמה קילומטרים מאחורי קו החזית"/AP

לא דווח על נפגעים באירוע. רולו הסביר כי הכוחות הקנדיים השתמשו באש צלפים על מנת "לנטרל את האיומים". הוא הסכים לפרט כי הלחימה אירעה במהלך השבוע האחרון, והבהיר כי זו הייתה "הפעם הראשונה שהשבנו אש" בעיראק.

בעבר, דווח על מבצע אמריקני לחילוץ בני ערובה בסוריה, אולם זה כשל, ובמסגרתו כוחות מערביים לא עסקו בלחימה על הקרקע. לקנדה יש כ-600 חיילים באזור, אשר מרביתם עוסקים בתקיפות אוויריות נגד מטרות דאעש. כ-60 מהם מגיעים מיחידות מיוחדות, ופועלים להכשרת הכוחות העיראקיים ולייעוץ להם, אולם אינם אמורים להילחם בפועל.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully