וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית חדשה: קרבות עזים בין הכורדים לצבא אסד

אחרי שנמנעו מלהילחם אחד בשני במהלך מלחמת האזרחים, התעמתו הצדדים בצפון-מזרח סוריה באזורים שבהם הכורדים שולטים. "הלחימה התפשטה לאזורים נרחבים במחוז". הקרב בכובאני נכנס לחודשו החמישי

צילום מסך

מלחמת האזרחים מסתבכת: הכורדים הסורים נלחמו היום (שבת) בצפון-מזרח המדינה בצבא סוריה, בניגוד לסטוס-קוו ששרר מאז תחילת הלחימה ב-2011 – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. הכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד והמיליציות הכורדיות, בעיקר יחידות ההגנה של העם (YPG), נמנעו במרבית הזמן להילחם אלו באלו והתמקדו במאבקם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדברי הארגון, שמקום מושבו בלונדון, העימותים פרצו במחוז אל-חסכה, שחולק בעבר לאזורי שליטה בין שני הצדדים. שני הצדדים לא הגיבו לדיווחים.

הלחימה החלה כשחיילים מצבא סוריה ולוחמי מיליציות פרו-ממשלתיות השתלטו על מבנים באזור שעליו הסכימו הצדדים כי יישאר מפורז. "הייתה לחימה עזה היום", מסר ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמן. "ה-YPD (הזרוע המדינית של ה-YPG) עצרה עשרה חיילים וחמושים של מפלגת הבעת'". לדבריו, "הלחימה התפשטה לאזורים נרחבים במחוז".

עוד ידיעות מהעולם
ניצולת הטבח בניגריה: "אמרו לי כי הרגו את בעלי וילדיי"
קמרון הודה: "כן, לפעמים אובמה קורא לי 'אחי'"
הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"

לוחמים כורדים מניפים את דגל כורדיסטן במבנה במחוז אל-חסכה, בצפון-מזרח סוריה, 17 בינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי ה-YPG מניפים את דגל כורדיסטן במבנה במחוז אל-חסכה, היום/צילום מסך, טוויטר

לדברי ה-YPG, הצבא הפציץ שלושה אזורים בעלי רוב כורדי בפאתי העיר חסכה, בירת המחוז, ולוחמי ה-YPG נלחמו בחיילי צבא סוריה בתוך העיר לאורך כל היום. הכורדים הסורים, שדוכאו על ידי משטרו של אסד, לחמו לעתים רחוקות באופן ספורדי בנאמי המשטר באזורי מחלוקת, אך מעולם לא התעמתו הצדדים באופן ממושך.

דמשק חיזקה את קשריה עם הכורדים והיא טוענת כי מספקת להם סיוע צבאי במאבקם נגד לוחמי דאעש, אולם ה-YPD מכחישים שהם משתפים פעולה עם משטר אסד. במהלך מלחמת האזרחים, הכורדים הצליחו להשתלט על חלקים מצפון-מזרח סוריה, באזורים שבהם ישנו רוב כורדי. "המדינה האיסלאמית" וארגונים איסלאמיים קיצוניים נוספים מחשיבים את הכורדים לכופרים ובארבעת החודשים האחרונים מנסים לוחמי דאעש לכבוש את העיר כובאני, שבצפון המדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיצוץ מכונית תופת בעיר הגבול: "דאעש פעלו משטח טורקיה". רויטרס
עשן מיתמר מהעיר כובאני/רויטרס

לדברי הארגון הסורי, לפחות 1,607 לוחמים ואזרחים נהרגו במהלך ארבעת חודשי הקרב בכובאני בין המיליציות הכורדיות לדאעש. הלחימה בעיר התגברה בימים האחרונים כחלק מהניסיון של דאעש לכבוש מחדש אזורים בעיר האסטרטגית. לדברי הארגון, הכורדים מחזיקים בכ-80% משטחה של כובאני.

מאז החלו לוחמי "המדינה האיסלאמית" ב-16 בספטמבר לתקוף את העיר, הידועה בשמה הערבי גם כעין אל-ערב, נהרגו 1,091 איש בשורותיהם וכן 462 לוחמים כורדים. עוד מסר הארגו כי 32 אזרחים נהרגו בתקופה הזאת. כ-300 אלף בני אדם נמלטו מהעיר ומהאזורים הסמוכים לה בעקבות מסע הכיבושים של הארגון הקיצוני, שכאמור נכשל עד כה בניסיונותיו הנואשים להכריע את הקרב.

בשלב מסוים בלחימה החזיק דאעש במחצית משטחה של כובאני. בעקבות החשש לנפילת העיר לידי הארגון, מה שהיה מעניק לו רצף טריטוריאלי במזרח סוריה, החלו כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית לתקוף עמדות של דאעש בכובאני. בנוסף לפשיטות האוויריות שהצליחו להאט את "המדינה האיסלאמית", מסייעים לוחמים מהמיליציה הכורדית העירקית, הפשמרגה, ל-YPG והביאו עמם נשק וציוד שהיה חסר ללוחמים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully