וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת הטבח בניגריה: "אמרו לי כי הרגו את בעלי וילדיי"

קאלטומה ווארי, שניצלה מהטבח שביצע ארגון הטרור בוקו חראם בעיירה באגה, שבמהלכו נהרגו מאות בני אדם, סיפרה על היום הנורא שבו גילתה כי בעלה וילדיה נהרגו. "ראיתי גופות במצב ריקבון מפוזרות לכל רוחבה של העיירה "

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

בתחילת החודש ערך ארגון הטרור בוקו חראם, הפועל בעיקר בצפון ניגריה, מתקפה רחבת היקף בצפון- מזרח המדינה, שבמהלכה נהרגו אלפי בני אדם. אחת המתקפות הקטלניות נערכו בעיירה באגה, שנמצאת על גדות אגם צ'אד. קאלטומה ווארי, אחת מניצולות הטבח בעיירה, סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית על אותו יום נורא שבו יצאה ממחבואה בתום הטבח וחיפשה את בעלה וששה מתוך תשעת ילדיה.

"יצאתי החוצה עם שלושת ילדי הקטנים ונתקלתי בקבוצה של חמישה לוחמים מבוקו חראם", אמרה ווארי, בת ה-40, בשיחת טלפון מהעיר מידוגורי אליה הצליחה להגיע בתחילת השבוע. "הם שאלו אותי לאן אני הולכת ואמרתי שאני מחפשת אחר בעלי והילדים. הם אמרו לי כי חבל שאבזבז את זמני בחיפושים מכיוון שהם הרגו את כולם".

"הלוחמים אמרו כי לפני זמן קצר הם הרגו גבר וילדיו וכי עלי לבוא איתם", סיפרה ווארי. לדבריה, היא הובלה לפנימייה לבנות שהיתה מלאה בנשים וילדים. "היו שם יותר מ-500 נשים ומאות ילדים", אמרה.

כתבות נוספות על בוקו חראם:
שינוי אסטרטגיה? נשיא ניגריה ביקר במעוז "בוקו חראם"
תצלומי לוויין חושפים את ממדי הטבח של "בוקו חראם" בניגריה
ניצל מטבח של בוקו חראם: "צעדתי על גופות לאורך 5 ק"מ"

העיירה באגה, שבצפון-מזרח ניגריה, הרוסה אחרי התקפה של בוקו חראם, 2013. AP
העיירה באגה הרוסה אחרי מתקפה של בוקו חראם בשנת 2013/AP

ווארי סיפרה כי הנשים הוחזקו בחדרים, בכיתות הלימוד ובחצר, על אף הקור. "רובנו הופרדנו מילדינו ובעלינו. הלוחמים לא נגעו באף אישה אך הם הפנו יתר תשומת לב לנשים הצעירות – הם ליוו אותן לכל מקום שהן הלכו, אפילו למקלחות ולשירותים".

לדבריה, המחבלים הביאו אוכל מחנויות ששדדו והכריחו את הנשים לבשל עבורם. "נשים רבות היו יותר מידי חולות בשביל לאכול, הן אפילו לא היו יכולות ללכת. אני מאמינה שרבות ימותו מהקור"

היא סיפרה כי "ביום רביעי האחרון הם מאסו בנו והורו לנו לעזוב את העיירה. כשעזבתי את הפנימייה ראיתי גופות במצב ריקבון מפוזרות לכל רוחבה של העיירה והבתים היו שרופים. הייתי חייבת לסתום את אפי בעקבות הריח הנורא."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"כל הכפרים באזור ננטשו"

"כרגע, אין אף אחד בעיירה מלבד לוחמי בוקו חראם. הם עורכים פטרולים לאורך כל הלילה, הם לא ישנים. הם הפכו את הבסיס הצבאי שהיה במקום למפקדה שלהם ואת הבתים הגדולים בעיירה למגוריהם". היא סיפרה כי "כמעט כל הכפרים שראינו בדרכנו מהעיירה לעיר נטושים, היו שם רק נשים זקנות שהיו חלשות מידי כדי להגיע לעיר".

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם השבוע סדרה של תצלומי לוויין המתעדים את הטבח שביצע בוקו חראם בניגריה. התצלומים מראים את היקף הנזק שנגרם ליותר מ-3,700 בתים שנפגעו או נהרסו כליל בעיר באגה ובשכנתה דורו באגה, ושוללים את טענת הגורמים הרשמיים בניגריה כי "רק 150 בני אדם נהרגו" במתקפה.

דניאל אייר, חוקר ניגריה באמנסטי, אמר כי התצלומים מתעדים "הרס בקנה מידה קטסטרופלי בשתי הערים, שאחת מהן כמעט נמחקה לחלוטין מהמפה".

הלילה אמר נשיא גאנה, ג'ון מהאמה, כי מנהיגי מדינות מערב אפריקה יבקשו מהאיחוד האפריקני להקים צבא משותף שיילחם בבוקו חראם, במהלך ועידת הפסגה של האיחוד שתתקיים בשבוע הבא. עם זאת, הוא הדגיש כי ייקחו כמה חודשים עד שהכוח יורכב. הוא אף אמר כי ייתכן שהאיחוד האפריקני יבקש מהאו"ם להרכיב כוח בינלאומי שיילחם בארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully