וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל מטבח של בוקו חראם: "צעדתי על גופות לאורך 5 ק"מ"

יאנייה גרמה, ששרד את המתקפה של הארגון הקיצוני בעיירה באגה שבצפון ניגריה, סיפר שהתחבא בבית שכנו 3 ימים. "שמעתי פיצוצים ו'אללה אכבר'". במקביל, ארה"ב קוראת לניגריה לא לדחות הבחירות

העיירה באגה, שבצפון-מזרח ניגריה, הרוסה אחרי התקפה של בוקו חראם, 2013. AP
העיירה באגה בשנת 2013, כשנחרבה עד היסוד על ידי בוקו חראם/AP

"דרכתי על גופות לאורך חמישה קילומטרים" – כך סיפר יאנייה גרמה, שניצל מהטבח שביצע ארגון בוקו חראם בעיירה באגה, שבצפון-מזרח המדינה. גרמה הצליח להתחמק מידי לוחמי הארגון הרצחני כשהסתתר במשך שלושה ימים בביתו של אחד משכניו. האירוע, שהתרחש בשבוע שעבר, נחשב לאחד מהמתקפות הקשות ביותר מאז התחיל הארגון האיסלאמיסטי את ההתקוממות שלו ויש מי שאומד את מספר ההרוגים על 2,000.

גרמה התחבא בקיר בביתו של אחד משכניו, שנשאר מוגן בזכות עץ גדול שהסתיר אותו. "כל מה ששמעתי היה יריות, פיצוצים וקריאות 'אללה אכבר' של לוחמי בוקו חראם", סיפר גרמה בריאיון טלפוני עם סוכנות הידיעות הצרפתית. "כל לילה טיפסתי על הגדר של הבית שלי במהירות, כדי להשיג קצת מזון ושתייה, ואז חזרתי למחבוא. כמה לוחמים של בוקו חראם חנו ליד הבית שבו התחבאתי ויכולתי לראות את האור שבקע מהגנרטור שלהם. הם צחקו והתלהבו". לדבריו, "לא הפסקתי לדרוך על גופות עד שהגעתי לעיירה מאלאם קרנטי, שהייתה אף היא נטושה וחרבה".

לקריאה נוספת על בוקו חראם
משיבים מתקפה: קמרון וניגריה חיסלו מאות מחבלי בוקו חראם
הנשק החדש של בוקו חראם: ילדות-מחבלות מתאבדות
ניגריה: בוקו חראם השתלט על בסיס צבאי, החיילים נמלטו

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, מאי 2014. AP
לא התייחס לפיגוע. נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן/AP

אחרי הטבח התעוררה ביקורת נרחבת נגד ממשלת ניגריה ונגד הנשיא גודלאק ג'ונתן, שטרם התייחס למתקפה הקטלנית. גורמים בממשלה טענו כי מספר ההרוגים "נופח" ולטענתם נהרגו 150 אזרחים, אך יש מי שטוען כי הנשיא ג'ונתן, שיתמודד ב-14 בפברואר על קדנציה נוספת, מנסה להפחית מהסכנה שמציב הארגון על המדינה. לאחרונה הגביר בוקו חראם את התקיפות וארגוני זכויות אדם טוענים כי כ-20 אלף תושבים ברחו למדינות השכנות בשבועות האחרונים.

לטענת ארצות הברית, הבחירות המתקרבות הן הסיבה לעלייה החדשה בהתקפות שמוציא לפועל הארגון, בעיקר בצפון-מזרח המדינה. "יש עלייה חדשה במספר ההרוגים", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית מארי הארף. "אנחנו מאמינים שהבחירות קשורות לכך". עם זאת, היא הדגישה כי על הבחירות להתקיים כסדרן על אף ההסלמה במדינה.

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully