וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיבים מתקפה: קמרון וניגריה חיסלו מאות מחבלי בוקו חראם

אחרי שלפי ההערכות הרגו כ-2,000 בני אדם בצפון ניגריה, לוחמי בוקו חראם סופגים אבידות. צבא ניגריה מדווח על חיסולם של לפחות 150 מחבלים, בעוד צבא קמרון חיסל בגזרתו 143 מחברי הארגון. "תושבים רבים נטשו את בתיהם"

זירת פיגוע בעיר קאנו, שבצפון ניגריה, 28 בנובמבר 2014. AP
זירת פיגוע שבוצע על ידי בוקו חראם בעיר קאנו שבניגריה/AP

לאחר תקופה של מעשי טבח, פיגועים, כיבושי עיירות ואף שימוש בילדות כמחבלות מתאבדות, לוחמי ארגון הטרור בוקו חראם הפועל בניגריה ובקמרון סופג אבדות קשות. 143 לוחמי הארגון חוסלו אתמול (שני) במתקפה שביצעו בעיר קולופארה שבקמרון. לוחמי הצבא השיבו אש וחייל אחד נהרג – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. שר התקשורת של קמרון, עיסא צ'ירומה באקארי, התייחס למתקפה ואמר: "אמצעי לחימה רבים נתפסו. מדובר באבדה הכבדה ביותר לארגון הפשע 'בוקו חראם' מאז הוא החליט לפתוח במתקפות הברבריות האלה בשטחנו".

כמו כן, צבא ניגריה דיווח אתמול כי לפחות 150 לוחמי ארגון הטרור נהרגו בעימותים עזים בעיר באגא שגבול הצפוני במדינה. עם זאת, מדובר בדיווח שאמינותו מוטלת בספק לאור העובדה שבעוד שבועות ספורים ייערכו הבחירות במדינה.

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
חייל ניגרי בשטח הלחימה עם בוקו חראם בצפון-מזרח המדינה, בתחילת החודש/AP

בגזרה הצפונית של ניגריה מתחוללים קרבות קשים כבר כמעט שבועיים, בסביבות העיר הקטנה באגא וב-16 ערים נוספות בסביבתה. ההערכות הן כי עד כה נהרגו כ-2,000 בני אדם במהלך הקרבות הקשים באזור, עליו השתלטו בוקו חראם. הניסיון של צבא ניגריה להשיב את המקום לשליטת המדינה, וכולל בתוכו גם את השבת הבסיס הצבאי עליו השתלטו המחבלים, שנמצא בקרבת באגא. הבסיס מהווה מפקדה של כוחות בינלאומיים, ושוהים בו חיילים מצבאות צ'אד, ניגריה וקמרון.

עדים שהצליחו לברוח מהמתקפה של הארגון סיפרו כי הם הרסו בניינים ורצחו עשרות אזרחים כשפשטו על כפרים. כמו כן, עדי ראייה נוספים דיווחו על תושבים רבים שנסו לימת צ'אד הסמוכה לערים עליהן פשטו לוחמי הארגון וחלקם מצאו את מותם בה. "תושבים רבים נטשו את בתיהם, והשאירו את העיר כמעט ריקה לחלוטין", אמר דובר משרד ההגנה הניגרי, כריס אולוקולדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully