וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: בוקו חראם השתלט על בסיס צבאי, החיילים נמלטו

בתום כמה שעות של לחימה עזה, כבשו לוחמי הארגון האיסלאמיסטי בסיס רב-לאומי בסמוך לעיר האחרונה בצפון-מזרח ניגריה שנותרה תחת שליטת המשטר. האזרחים המתוסכלים נמלטו: "הצבא נוטש בכל פעם שיש מתקפה"

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
חייל של צבא ניגריה בצפון-מזרח המדינה/AP

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי "בוקו חראם" השתלטו על בסיס צבאי הסמוך לעיר באגה, באזור ימת צ'אד בצפון-מזרח ניגריה – כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הצרפתית. זאת, בתום כמה שעות של לחימה עזה באזור. תושב האזור, עוסמאן דנסובדו, שנמלט אתמול לצ'אד השכנה סיפר כי הלוחמים "גברו על כוחות הצבא, והכריחו אותם לנטוש את הבסיס".

הבסיס של כוח המשימה המשותף הרב-לאומי, MNJTF, הוקם בשנת 1998, והוצבו בו חיילים מצבא ניגריה, כמו גם מניז'ר ומצ'אד. מטרתו המקורית של הכוח הייתה לפעול נגד כנופיות פשע שפעלו באזור הגבול וסביב ימת צ'אד, אולם בשנים האחרונות התמקדה פעילותו בלחימה נגד "בוקו חראם".

עוד בוואלה! חדשות:
קמרון: הצבא הדף מתקפה משולבת של "בוקו חראם"
ניגריה: 120 נהרגו בפיגוע משולב במסגד בצפון המדינה
דעה | מגפת טרור באפריקה

ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
לוחמי "בוקו חראם" בניגריה/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

מאינה מאג'י לואן, חבר הפרלמנט במדינת בורנו, שבה נמצא הבסיס, אישר בשיחה עם הרשת הבריטית BBC כי הכוחות נטשו את הבסיס, לאחר המתקפה אתמול. תושבי העיר, האחרונה בבורנו אשר נותרה בשליטת הצבא, סיפרו כי אזרחים רבים נהרגו, וחלקים נרחבים של העיר עלו באש במהלך הלחימה. מרביתם נמלטו לצ'אד על גבי סירות.

תושבים רבים סיפרו כי התעוררו ביום שבת בבוקר למשמע ירי כבד, המגיע מכל הכיוונים סביב לבאגה. לדבריהם, כשראו את חיילי הכוח הרב-לאומי נסוגים, הם החליטו להימלט בעצמם. לדברי חבר הפרלמנט המחוזי לואן, מנוסת האזרחים הייתה "בערבוביה מוחלטת, חלק ברחו ליער, וחלק למדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אזור העיר באגה:

הוא הוסיף כי התקשורת עם אנשי העיר נקטעה, ולא ניתן לקבל מידע מדויק בנוגע למניין ההרוגים והנפגעים הנוספים. "רוחנו נפלה", הבהיר לואן. הוא הזהיר מפני תסכול "ללא גבולות" מצד האזרחים, לאחר שכוחות הצבא, לכאורה, לא ניסו להדוף את מתקפת הלוחמים הקיצוניים. "ללא ספק יש משהו לא בסדר, שגורם לצבא שלנו לנטוש את עמדותיהם בכל פעם שיש מתקפה של 'בוקו חראם'", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully