וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: הצבא הדף מתקפה משולבת של "בוקו חראם"

30.12.2014 / 2:40

כ-1,000 לוחמים איסלאמיסטים תקפו חמש עיירות וכפרים במהלך סוף השבוע, במהלך שמהווה שינוי אסטרטגיה מצד הארגון. לפחות 41 מהם נהרגו במתקפת הנגד של כוחות הצבא, אשר פעלו לראשונה בשילוב תקיפות אוויריות

שוטר בכפר קאוורי שהותקף על ידי בוקו חראם, ינואר 2014. AP
כפר ניגרי לאחר מתקפת "בוקו חראם"/AP

צבא קמרון הרג לפחות 41 לוחמים מ"בוקו חראם" בצפון המדינה במהלך סוף השבוע, והצליח להדוף את מתקפת הארגון האיסלאמיסטי באזור הגבול עם ניגריה – כך מסרו אתמול (שני) גורמים בממשלה ביאונדה. שר ההסברה, עיסא צ'ירומה, מסר כי מתקפת הנגד באה אחרי שכ-1,000 לוחמים מ"בוקו חראם" פתחו במתקפה משולבת על חמש עיירות וכפרים קמרונים.

מדובר בשינוי טקטיקה לעומת פעולות הארגון בניגריה, שם מתמקדים הלוחמים במבצעים ממוקדים ובפשיטות על כפרים מבודדים. הרשויות בקמרון שלחו אלפי חיילים לאזור הצפון הרחוק על מנת להדוף את המתקפה, ואף ביצעו אתמול לראשונה תקיפות אוויריות נגד הארגון.

עוד בוואלה! חדשות:
ניגריה: בוקו חראם כבש את העיר שממנה נחטפו מאות הנערות
ניגריה זועמת: ארה"ב לא מסייעת במאבק נגד בוקו חראם
"בוקו חראם" מכחיש את הפסקת האש: "הנערות התאסלמו וחותנו"

תושבים בניגריה שנמלטו מהעיר במה, שעליה השתלט ארגון "בוקו חראם", 3 בספטמבר 2014. AP
תושבים שנמלטו מעיירה עליה השתלט הארגון בניגריה/AP

"יחידות של הארגון תקפו במקארי, אמצ'ידה, לימאני ואצ'יגאצ'יה, בשינוי אסטרטגיה הכולל הסחת דעתם של החיילים הקמרונים בחזיתות שונות, והפיכתם לפגיעים יותר נוכח תזוזת המתקפות שלהם והעובדה שלא ניתן לצפות אותן מראש", הוסיף אמש צ'ירומה.

דובר הצבא, לוטננט קולונל דידייה בדייק, הוסיף כי כל החמושים נסוגו ושבו לניגריה. "ראש הממשלה המחוזית הורה על פתיחה בתקיפות אוויריות", הוסיף, "עם ההפצצות, הלוחמים נאלצו לסגת מהאזור". עם זאת, טרם נמסרו פרטים בנוגע לאבדות מצד הכוחות הקמרוניים. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי לפחות חייל אחד נהרג.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אזור מתקפת "בוקו חראם":

במהלך השנה, כ-40 חיילי צבא קמרון נהרגו בתקיפות "בוקו חראם" במדינה. תקיפות הארגון האיסלאמיסטי בקמרון נדירות יחסית, אולם המתקפה המשולבת של סוף השבוע האחרון עלולה לסמן שינוי מגמה בפעילות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully