וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה זועמת: ארה"ב לא מסייעת במאבק נגד בוקו חראם

שגריר ניגריה בוושינגטון תקף את הממשל שאינו מוכר למדינה נשק כבד בשל הטענות כי הצבא מפר זכויות אדם באופן שיטתי. "עם הנשק הזה כבר היינו ממגרים את הטרוריסטים". בינתיים, הארגון כבש עיר נוספת

ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
"ניגריה צריכה סיוע כדי להכות ב'אגרוף המחץ'". ארגון בוקו חראם/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

שגריר ניגריה בארצות הברית, אדובוולה איבידאפו אדפויה, תקף את וושינגטון על כך שהיא מסרב למכור לה נשק "קטלני" על מנת להילחם בארגון בוקו חראם הקיצוני, שכבש שטחים במדינה המערב אפריקנית. ארה"ב מסרבת להעניק סיוע של נשק כבד למדינה בשל טענותיה בכך שהוא שהצבא מפר זכויות אדם בשיטתיות. דבריו של השגריר נאמרו במקביל לכך שלוחמי הארגון כבשו עיר נוספת בצפון-מזרח המדינה.

"ניגריה צריכה סיוע כדי להכות ב'אגרוף המחץ', לא כדי לתת 'דחיפה קלה'", הבהיר אדפויה בכנס של המועצה ליחסי חוץ בוושינגטון. הוא הפריך את הטענות שלפיהן הצבא מענה חשודים ומוציא אותם להורג וטען כי הן מבוססות על "חצאי אמיתות, שמועות ודיווחים מוגזמים", שמופצים על ידי גורמי אופוזיציה, לקראת הבחירות לנשיאות.

לקריאה נוספת בנושא
ניגריה: במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו
"נקודת מפנה": מאות לוחמי בוקו חראם נכנעו בניגריה
בוקו חראם מכתר עיר בניגריה: "חשש מהשמדה מוחלטת"

יותר ממאה הרוגים בסדרת פיצוצים בעיר ג'וס, ניגריה, 20 במאי 2014. AP
"בוקו חראם הוא כמו דאעש". עשן מיתמר מזירת פיגוע בעיר ג'וס, בחודש מאי/AP

הוא השווה בין בוקו חראם לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), והדגיש כי הוא מהווה איום על שלמות המדינה. "אנו לא מבינים מדוע אנו לא נהנים מהציוד הצבאי המתוחכם של ארה"ב שבעזרתו היינו ממגרים את הטרוריסטים, בזמן שבוקו חראם מתחזק ונהיה קטלני יותר", אמר השגריר. "ידידות אמת נבחנת בזמן משבר".

העיר האחרונה שכבש הארגון הקיצוני היא מייהא, שנמצאת במדינת אדמווה בצפון-מזרח המדינה. היא נמצאת במרחק של 25 קילומטרים מהעיר מובי, השנייה בגודלה במדינה, שגם אותה כבשו לוחמי בוקו חראם לפני כשבועיים. מאז הם שינו את שמה ל"מדינת אל-איסלאם" – עיר האיסלאם. ביום שני נהרגו 48 תלמידים בפיגוע התאבדות בבית ספר בעיר פוטיסקום שבמדינת יובה השכנה, כשמחבל של בוקו חראם פוצץ עצמו במבנה.

ההישג האחרון מהווה הוכחה נוספת לכך שדיווחי הממשל המרכזי באבוג'ה כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים איננה נכונה. לפני כשבועיים דחה את הטענות מנהיג הארגון, אבו באכר שכאו, שהבהיר כי גם 219 הנערות שנחטפו על ידי הארגון בחודש אפריל לא ישוחררו. הוא טען כי הן נאלצו להתחתן ולהתאסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully