וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוקו חראם" מכחיש את הפסקת האש: "הנערות התאסלמו וחותנו"

אבו בכאר שכאו, מנהיג ארגון הטרור הפועל בניגריה, דחה את הדיווחים שלפיהם הגיע להבנות עם הממשלה על שחרור 219 הנערות החטופות. עוד הצהיר כי בידי הלוחמים שבוי בעל אזרחות גרמנית

ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
מחזיקים בגבר בעל אזרחות גרמנית. לוחמי ארגון "בוקו חראם" דוחים את הדיווחים על הפסקת האש/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

שבועיים לאחר הדיווחים על שחרורן של 219 הנערות שנחטפו בניגריה בחודש אפריל, פרסם היום (שבת) ארגון הטרור "בוקו חראם" כי הן אולצו "להתאסלם ולהתחתן" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. יתרה מכך, מנהיג הארגון, באכר שכאו, דחה את הדיווחים על הסכם הפסקת אש עם הממשל והודיע כי הוא מחזיק בגבר בעל אזרחות גרמנית אשר נלקח בשבי בחודש יולי האחרון.

תושבי מדינת בורנו בצפון-מזרח ניגריה, שם נחטפו הנערות, סיפרו בשבוע שעבר כי עוד עשרות נערים ונערות נלקחו בשבי על ידי חמושים – חלקם בני 11 בלבד. עם זאת, הרשויות במדינה המערב אפריקנית לא אישרו את הפרטים.

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
נאלצו להתאסלם ולהתחתן. הנערות החטופות/רויטרס

ממשלת ניגריה הצהירה לפני שבועיים כי הגיעה להסכם הפסקת אש עם "בוקו חראם" בתום חודש של דיונים חשאיים בבירת צ'אד השכנה. חסן טוקור, עוזרו של נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, סיפר ל-BBC כי המשא ומתן כלל, בין היתר, שתי פגישות בין משלחת של הארגון לנציגי הממשל. "הם הבטיחו לנו כי הבנות בידיהם וכי הם ישחררו אותן", אמר. "אני אמנם זהיר, אך אופטימי".

לקריאה נוספת על "בוקו חראם":
תקווה בניגריה: מטוסי ביון גילו את מיקום החטופות?
חיפוש, מודיעין וחילוץ: המבצע להצלת הנערות החטופות
בוקו חראם הניגרי: "התלמידות בידינו, נמכור אותן"

עוד באותו נושא

במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו

לכתבה המלאה

"'בוקו חראם' לא מתעייף"

אולם תושבי המדינה הביעו פסימיות באשר להסכם ואף הטילו ספק ביכולתה של המדינה להתמודד עם ארגון הטרור. "הממשלה אולי מוכנה להפסקת אש, אך 'בוקו חראם' לא", אמר ג'ואל פיטר, תושב העיר מאידוגורי, הממוקמת באזור שבו שואפים לוחמי הטרור להקים מדינת הלכה מוסלמית. "הממשלה עייפה מפעילות המורדים והיא לא מצליחה לקצור ניצחונות, אבל 'בוקו חראם' לא מתעייף".

בחודש שעבר דיווח צבא ניגריה כי יותר מ-260 לוחמי "בוקו חראם" נכנעו באיזור הקרבות. כניעתם נתפשה בידי הרשויות כנקודת מפנה במלחמה בארגון הטרור, שהשתלט על עשרות עיירות בצפון-מזרח המדינה. מתחילת השנה נהרגו בהתקוממות בניגריה, כך על פי הערכות ארגון "משמר זכויות האדם", כ-2,000 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully